مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: ۳۰ شرکت که به صورت سوری فاکتور فروشی داشتند در استان شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

شناسایی ۳۰ مورد فاکتور فروشی سوری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمد رضا مدبرنیا اظهار کرد: با جدیت بحث فاکتور و کد فروشی را تحت کنترل داریم و نمی‌گذاریم کسی به دستاوردهای نظام و خدمت صادقانه این دستگاه خدشه‌ای وارد کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سوری که قبلا تشکیل شده بودند را شناسایی کرده‌ایم، افزود: در اداره کل مالیاتی خراسان رضوی، اداره‌ای با عنوان اداره فرار مالیاتی تشکیل شده که به طور مرتب امور شرکت‌ها را رصد می‌کند.

مدیرکل مالیاتی خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا دستگاه قضا به خوبی همکاری دارد و پرونده‌های ارسالی شرکت‌های سوری در حال حاضر تحت رسیدگی در این دستگاه است.

مدبرنیا با بیان اینکه موضوع شرکت‌های سوری به شدت تحت کنترل است، یادآور شد: در حال حاضر افزایشی در این بخش نداشته‌ایم و اقداماتی در دست انجام است که کسی جرات نکند در این مسیر حرکت کند و طبق ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم که اجرایی شده دستگاه قضا هم همکاری خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای راست آزمایی امور محوله، ۳۰ شرکت که به صورت سوری فاکتور فروشی داشتند شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی درخصوص بخشودگی‌های مشاغل و اصنافی که از حیث کرونا آسیب دیده‌اند، متذکر شد: در بخشودگی جرایم برابر دستور العمل سازمان از ابتدای سال اگر کسی از جرایم قطعی آن یک ماه نگذشته باشد، می‌تواند از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم استفاده کند.

مدبرنیا تصریح کرد: معافیت و بخشودگی شامل افرادی است که اصل مالیات را بپردازند.

وی افزود: تسهیلاتی که برای بخشودگی‌ها در نظر گرفته شده، ضمن اینکه از ابلاغ اوراق، فرد به مدت ۴۵ روز فرصت دارد اقدام کند، در همین راستا هم این مودی باز ۴۵ روز وقت دارد که اعتراض هم داشته باشد که این موارد از جمله تسهیلات در نظر گرفته برای جرائم و بخشودگی مودیان در دوران کرونا است.

مدیرکل مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در مجموع تقسیط بدهی و کمک به راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی از اولویت‌های این سازمان است، گفت: نمی‌گذاریم مودی به علت بدهی، بر وی ضرر دیگری وارد شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.