سخنران حرم رضوی ضمن بررسی عظمت و جایگاه والای زن در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) مطرح کرد: از منظر دین مبین اسلام زن در جامعه از مقام والایی برخوردار است.

جایگاه والای زن در فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در سلسله جلسات تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که به صورت زنده از شبکه اینترنتی رضوی تی وی پخش شد، به تبیین جایگاه زن در دین مبین اسلام پرداخت.

وی گفت: زن دارای سه جایگاه دختری، همسری و مادری است و دین مبین اسلام در هر یک از این مراحل اهمیت ویژه‌ای برای او قائل شده است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: خداوند در قرآن کریم در ابتدا به نام دختر و سپس به نام پسر اشاره می کند که این تقدم و تاخر نشانه اهمیت بیشتر دختر در دین اسلام است. طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) نیز زوجی که فرزند اول آنها دختر باشد خداوند درهای رحمت خود را به روی آنها می‌گشاید.

وی ابراز کرد: در روایات اسلامی آمده است کسی که دختری را به درستی تربیت کند و او را در مسیر دین و خداباوری قرار دهد خداوند در روز قیامت هشت در از درهای بهشت را به روی او باز می کند تا از هر دری که می‌خواهد وارد بهشت شود.

وی با اشاره به مرحله دوم زندگی زن ابراز کرد: زن پس از ازدواج هم وجودش تکامل پیدا می‌کند و هم موجب تکامل وجود مرد می‌شود، چرا که طبق قانون زوجیت زن و مرد تا وقتی که ازدواج نکنند به تکامل نمی‌رسند.

حجت الاسلام راشد یزدی سومین مرحله زندگی را مرحله مادر شدن دانست و اظهار کرد: زن هنگامی که مادر می‌شود نیز مورد توجه است و در احادیث هم آمده که بهشت زیر پای مادران است، به این ترتیب زن با مادر شدن بهشت برین را به زیر پای خود می‌کشد.

وی یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س) که در دین مبین اسلام به عنوان الگو و اسوه تمام زنان عالم معرفی شده است در مرحله نخست زندگی، دختری نمونه برای پدرش رسول اکرم(ص) و سپس همسری نیکو برای همسرش امیرالمومنین(ع) و مادری نمونه برای فرزندانش بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.