رییس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: با پایان زمان تحویل چغندر، کشاورزان این دیار، ۲۴۰ هزار تن محصول خود را تحویل کارخانه قند این شهرستان دادند.

۲۴۰ هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر قارزی افزود: این مقدار چغندر قند از چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده است.

وی ادامه داد: شهرستان جوین، قطب تولید چغندر قند خراسان رضوی است چنانکه از ابتدای امسال حدود ۳۵۰  هزار تن محصول از پنج هزار و ۳۲۲ هکتار سطح زیر کشت چغندر در این شهرستان برداشت شد.

رییس جهاد کشاورزی جوین با بیان این که عیار پایه چغندر قند ۱۴ است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می شود گفت: میانگین امسال عیار چغندر قند جوین ۱۸.۲ بود که نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

قازری با بیان این که برداشت چغندرقند از اوایل مهر آغاز شده و تا اوایل دی ماه ادامه دارد افزود: کشاورزان سال گذشته ۲۴۷ هزار تن چغندر به کارخانه قند جوین تحویل دادند.

وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب مرکز شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.