رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات جاری و عمرانی این استان در لایحه بودجه سال آینده کشور ۶۹.۳ درصد افزایش دارد.

اعتبارات جاری و عمرانی سال آینده خراسان رضوی ۶۹.۳ درصد افزایش دارد

به گزارش قدس آنلاین، رضا جمشیدی  افزود: مجموع اعتبارات جاری و عمرانی استان در سال جاری در قانون بودجه ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶۹.۳ درصدی در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده سه هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان تعیین شد که بر این اساس سهم این استان از اعتبارات جاری و عمرانی استانهای کشور ۵.۱ درصد است.

وی ادامه داد: اعتبارات جاری استان امسال ۷۵۴ میلیارد تومان است که با حدود ۶۷ درصد رشد در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان رسیده که ۵.۷ درصد از اعتبارات جاری استانهای کشور را شامل می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات عمرانی استان نیز برای امسال هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان است که با رشد ۷۰.۳ درصدی در بودجه سال آینده به ۲ هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان افزایش یافته و در مجموع  ۴.۸ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای  یا اعتبارات عمرانی استانهای کشور را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی کل کشور سال آینده نسبت به امسال ۱۸.۲ درصد رشد دارد و اعتبارات جاری نیز  ۴۶.۱ درصد نسبت به امسال افزایش دارد افزود: رشد اعتبارات جاری استان با ۶۷ درصد نشان می‌دهد که افزایش اعتبارات خراسان رضوی در این زمینه از میانگین کشور بیشتر است.

جمشیدی ادامه داد: رشد اعتبارات عمرانی خراسان رضوی نیز از میانگین کشوری در این بخش بیشتر است.

وی با بیان اینکه درآمد مصوب استان در قانون بودجه سالجاری معادل پنج هزار و ۶۷۴ میلیارد تومان تعیین شده است گفت: درآمد مصوب خراسان رضوی برای سال آینده ۶ هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان تعیین شده که نسبت به سالجاری  ۲۰.۸ درصد افزایش دارد ومعادل  ۳.۲ درصد از کل درآمدهای مصوب استانهای کشور در سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: همچنین بر اساس لایحه پیشنهادی اعتبارات استانی خراسان رضوی ۳۳۱ میلیارد تومان، اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۹۲ میلیارد تومان در بخش استانی قانون استفاده متوازن از اعتبارات کشور ۶۶۶ میلیارد تومان و بخش ملی آن نیز ۶۶۰ میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰۱ طرح ملی و ملی استانی در خراسان رضوی داریم ادامه داد: در بخش اعتبارات طرحهای ملی و ملی- استانی برای این تعداد طرح هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان اعتبار تعیین شده که از این میزان ۳۵ طرح با ۲۳۲ میلیارد تومان طرح ملی- استانی شده و ۶۶ طرح با هزار و ۴۰ میلیارد تومان هم طرح ملی می‌باشد.

جمشیدی گفت: در این زمینه میزان اعتبارات استان در مقایسه با اعتبارات امسال ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در خصوص ردیف بودجه اختصاصی برای خراسان رضوی افزود: برای موضوع زیارت نیز در سال آینده در لایحه پیشنهادی ردیف بودجه پیش بینی نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: برای "کشف رود" هم رقمی که در قانون بودجه امسال پیش بینی شده است ۲۵ میلیارد تومان می‌باشد و اولین سال است که با پیگیریهای فراوان محقق شده و تا کنون ۱۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است ضمن اینکه برای سال ۱۴۰۰ نیز در همین ردیف مبلغ ۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: تعداد پروژه‌های نیمه تمام مستمر استان در بخشهایی مانند کشاورزی و ساختمان حدود ۲ هزار پروژه است که پیشرفت فیزیکی متفاوت دارند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با هفت درصد مساحت ایران ۸.۱ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.