رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی تربت‌حیدریه و زاوه از آغاز مستندسازی اشیای فرهنگی و تاریخی کشف شده از محوطه‌های تاریخی شهرستان زاوه با مشارکت این اداره و گروه باستان‌شناسی دانشگاه تربت‌حیدریه و حمایت مالی کارخانه سیمان زاوه خبر داد.

مستندسازی سفال‌های تاریخی زاوه در خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، علی محمدی  گفت: اشیای یاد شده بیش از هزار قطعه سفال هستند که طی چندین سال در فضای نامناسب نگهداری می‌شدند.
وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با متخصصان این حوزه و حمایت کارخانه سیمان زاوه برای در اختیار گذاشتن مکان مناسب در این کارخانه، تمامی یافته‌ها و قطعات سفال‌های تاریخی به این مکان منتقل و مطالعات علمی و مستندسازی آن‌ها آغاز شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی تربت‌حیدریه و زاوه ادامه داد: این مکان به مرکز پژوهش و تحقیقات برای استادان و دانشجویان باستان‌شناسی و مرمت کاران اشیای تاریخی  تبدیل خواهد شد.
وی گفت: مدیرعامل کارخانه سیمان زاوه تاکنون حامی بسیاری از طرح‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی به ‌ویژه در حوزه ثبت آثار تاریخی در فهرست آثار ملی، مطالعات باستان‌شناسی، برگزاری تورهای گردشگری تخصصی، ایجاد نمایشگاه اشیای تاریخی و حمایت مالی از هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان تربت‌حیدریه و زاوه بوده‌ است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.