رییس هیات اسکی خراسان رضوی گفت: پیست اسکی شیرباد در شمال مشهد به عنوان تنها پیست اسکی شرق کشور از جاده دسترسی مناسب و ایمن محروم است.

تنها پیست اسکی شرق کشور جاده مناسب ندارد

به گزارش قدس آنلاین، ایمان سماورچی افزود: فاصله این پیست اسکی با مشهد از جاده چناران تا روستای دولت آباد گلمکان و سپس پیست شیرباد حدود ۷۰ کیلومتر است.

وی ادامه داد: از مشهد تا گلمکان و روستای دولت آباد جاده آسفالته وجود دارد اما ۱۸ کیلومتر باقیماده مسیر تا پیست، جاده خاکی و ناایمن است و هر از چندگاهی وسایل نقلیه روستاییان و باغداران محلی در این مسیر دچار حادثه می‌شوند.

رییس هیات اسکی خراسان رضوی به آغاز فعالیت این مجموعه ورزشی زمستانی از ابتدای دی ماه اشاره و بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا و با مجوز فدراسیون اسکی روزانه ۱۵۰ نفر امکان حضور در این پیست و سالن مجموعه ورزشی شیرباد را دارند.

وی گفت: این پیست هر روز فعال است و پیگیری برای استفاده گردشگران خارجی مشهد از این مجموعه ورزش زمستانی در حال انجام است لذا با توجه به استفاده افراد محلی از این جاده و همچنین ترویج ورزش اسکی و توسعه گردشگری لازم است مسوولان محلی و استانی توجه ویژه ای به مسیر این پیست اسکی داشته باشند.

سماورچی افزود: علاوه بر این جاده این پیست از آنتن دهی تلفن همراه بی بهره است که این امر امدادرسانی به حادثه دیدگان در این محیط کوهستانی را با مشکل مواجه کرده و عدم ارتباط به دغدغه خانواده ها مبدل شده است.

وی ادامه داد: نبود پایگاه امدادی و حضور کمرنگ نیروهای انتظامی در منطقه از دیگر مشکلات این پیست است که باعث می شود خانواده ها حضور کمتری در این مجموعه ورزشی داشته باشند.

رییس هیات اسکی خراسان رضوی گفت: باتوجه به بارشهای زمستانی مناسب،  این پیست اسکی تا اواخر فروردین ماه فعالیت خواهد داشت اما تداوم فعالیت این مجموعه اسکی به بازگشایی مسیر و تخریب نشدن جاده خاکی آن بستگی دارد.   

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.