مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۱ هزار تن انواع کود شیمیایی یارانه‌دار برای مصرف در این استان خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

افزون بر ۱۰۱ هزار تُن کود شیمیایی در خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم افزود: تامین و توزیع کود شیمیایی در قالب شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی بر عهده ۶۵ کارگزاری کود در اقصی نقاط این استان است که با کمک اتحادیه‌های تعاون روستایی و شرکت خدمات حمایتی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس همه کارگزاریها و تشکلهای مرتبط در خراسان رضوی موظف هستند کود مورد نیاز بخش زراعت را به موقع در اختیار کشاورزان سراسر استان قرار دهند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: تلاش می‌کنیم نهاده‌های کشاورزی به موقع به دست کشاورزان و بهره‌برداران برسد.

خراسان رضوی ۶۹۲ شرکت تعاونی روستایی با افزون بر  ۱۲۸ هزار نفر عضو دارد که رتبه نخست این حوزه در بین استانهای کشور محسوب می‌شود.

همچنین افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی زیرپوشش خدمات شبکه تعاون روستایی هستند که رتبه نخست کشوری این حوزه نیز متعلق به خراسان رضوی است.

سالانه پنج میلیون و ۹۰۲ هزار تن انواع محصولات شامل چهار میلیون و ۸۲۸ هزار تن محصول زراعی و یک میلیون و ۷۳ هزار تن محصول باغی توسط  ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در خراسان رضوی تولید می‌شود.  

افزون بر یک میلیون و ۷۱۴ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در دو هزار و ۵۴۰ روستای این استان سکونت دارند و روستاییان خراسان رضوی ۸.۴ درصد از کل جمعیت روستایی ایران را تشکیل می‌دهند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.