معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت ۵۰ درصد در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

فعالیت استخرهای شنا در خراسان رضوی از سر گرفته شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: با توجه به سیر نزولی کرونا و قرار گرفتن تمامی شهرهای زیرپوشش این دانشگاه در وضعیت زرد، فعالیت استخرهای عمومی شنا با ظرفیت محدود و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است.  
وی ادامه داد: در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا،  گروه‌های شغلی یک،  ۲ و سه اجازه فعالیت دارند که استخرهای عمومی شنا در گروه سه طرح هوشمند مقابله با کرونا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اطمینان از سلامت آب، رعایت فرایند گندزدایی و تصفیه آب و رعایت موازین بهداشت محیط مکان در استخرها تاکید کرد.
وی از مسوولان ارشد ورزش استان و مدیران استخرهای شنای دولتی، خصوصی و هتل ها به خاطر همکاری کامل در تعطیلی استخرهای عمومی و ارج نهادن به سلامت شناگران در برنامه مقابله با کرونا قدردانی کرد.
دکتر قلیان اول گفت: با توجه به اینکه "پارکهای آبی تفریحی" در گروه چهارم مشاغل قرار گرفته و جمعیت بیشتری را می‌پذیرند، فعالیت آنها در شرایط فعلی ممنوع است.
هم اکنون ۶۷ استخر فعال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی شامل استخرهای سرپوشیده و روباز، مجموعه های آبی بزرگ و استخرهای مستقر در هتل ها ازنظر بهداشتی نظارت می شوند.
چهار فقره از این تعداد در قالب مجموعه ها و پارک های آبی بزرگ در مشهد فعالیت دارند.
۸۰  درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی اصغر صیادی ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    استخر شیهد شادی فر از کی باز میشه من مراجعه کردم بسته بود