۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 734913

با توجه به افزایش تقاضا برای خرید دوربین های مدار بسته، آشنایی با نحوه نصب این دوربین ها یکی از آموزش های مهمی است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. نصب دوربین های مداربسته مراحل گوناگونی دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی این مراحل بپردازیم، با ما همراه باشید.

دوربین های مدار بسته را چگونه نصب و راه اندازی کنیم؟

مراحل لازم برای نصب صحیح دوربین های مدار بسته چیست؟

مرحله اول: برای نصب صحیح دوربین ابتدا بایستی با توجه به نقشه ساختمان، نقشه نصب دوربین های مدار بسته را تعیین کنید و مکان، تعداد، نوع دوربین ها، تجهیزات مورد نیاز، مدت زمان اجرا پروژه و دیگر ابعاد را مشخص نمایید.

 بهترین مکان برای نصب دوربین، مکانی است که از دسترس افراد خارج باشد و همه ورودی ها و خروجی ها دیده شود. نقاط کنج در اتاق ها بهترین مکان برای نصب انواع دوربین می باشد.

مرحله دوم: پس از انتخاب محل نصب، دوربین را بر روی دیوار پیچ کرده و نصب کنید. برخی از افراد دوربین را به دیوار می چسباند، این روش ایمنی پایینی داشته و امکان افتادن دوربین و خراب شدن آن بالا می باشد و چندان توصیه نمی شود.

مرحله سوم: در این مرحله لازم است تا دوربین را به منبع تغذیه و دستگاه DVR متصل کنید.

مرحله چهارم: برای نمایش تصاویر دوربین بر روی کامپیوتر، لازم است تا دیسک نرم افزاری که هر شرکت سازنده دوربین ارائه می دهد را بر روی کامپیوتر نصب کنید. و مانیتور را به دستگاه DVR متصل کنید.

مرحله پنجم: بررسی کنید که مشکلی در نصب دوربین و اتصالات بین دوربین و دی وی آر وجود نداشته باشد.

مرحله ششم: تنطیمات مربوط به ضبط فیلم، تنظیم ساعت، تنظیمات تصاوی، تطیمات مربوط به انتقال تصاویر دوربین بر روی موبایل، کامپیوتر، تلوزیون و غیره را انجام دهید.

نصب دوربین مدار بسته بسیار تخصصی می باشد، در صورتی که قصد دارید به صورت تخصصی با نصب انواع دوربین های مدار بسته آشنا شوید، بر روی آموزش نصب دوربین مدار بسته کلیک کنید.

نکاتی که هنگام نصب دوربین مدار بسته باید به آن توجه داشته باشید:

هنگام نصب دوربین مدار بسته در محیط های بیرونی بهتر است ارتفاع نصب ۳ متر باشد تا از دسترس سارقان دور باشد.

در صورتی که قصد دارید دوربین های بسیاری را برای یک ساختمان نصب نمایید توصیه می کنیم، مکانی را به دور از دسترس افراد برای جمع آوری کابل ها و اتصالات برقرار شده با DVR تعیین نمایید.

برای اینکه تصاویر بهتر و با کیفیت تری توسط دوربین ضبط شود توصیه می کنیم از کابل های سیامی استفاده نمایید. این کابل ها از دو کابل تشکیل شده است، یکی از این کابل ها برای تصویر و دیگری برای قدرت می باشد.

سیم کشی برق و کابل کشی های آن را از دید افراد پنهان کنید. یکی از موضوعات مهمی که در نصب صحیح دوربین های مدار بسته حائز اهمیت است انجام صحیح سیم کشی های برق می باشد. با توجه به اهمیت برق کشی در عملکرد صحیح دوربین، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برق کشی ساختمان بر روی آموزش برق ساختمان فنی حرفه ای کلیک نمایید.

چگونه نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته شویم؟

همانطور که اشاره شد، نصب دوربین های مدار بسته امری تخصصی بوده و مستلزم طی کردن مراحلی است. برای یادگیری نصب این دوربین ها روش های گوناگونی وجود دارد، مطالعه جزوه و کتاب، مشاهده ویدئو، ثبت نام در دوره های آنلاین برخی از این روش ها می باشند. از آنجایی که نصب دوربین ها امری تخصصی می باشد، بهترین راه برای یادگیری مهارت های لازم برای نصب دوربین، آموزش عملی و کارگاهی می باشد.

آموزشگاه برق گستران یکی از بهترین آموزشگاه های فنی حرفه ای در کشور است که به صورت کاملا تخصصی و کارگاهی دوره های دوربین مدار بسته را برگزار می نماید. شیوه برگزاری دوره دوربین در این مرکز آموزشی به صورتی است که هر کارآموز به صورت عملی صفر تا صد مراحل نصب دوربین را تمرین کرده و زیر نظر استاد دوره به رفع اشکال می پردازد.

این مجتمع آموزشی علاوه بر دوره دوربین دوره های متعدد دیگری را برگزار می نماید. آموزش هوشمند سازی ساختمان، آموزش نصب و تعمیرات پکیج و کولر گازی، آموزش نصب دزدگیر اماکن، آموزش تعمیرات لوازم خانگی برخی از دوره های پرطرفدار در این آموزشگاه است.

در ادامه با یکی از دیگر دوره های پرطرفدار این آموزشگاه آشنا خواهیم شد.

آموزش هوشمند سازی ساختمان در آموزشگاه فنی پارس

دوره آموزش هوشمند سازی ساختمان یکی از دوره های بسیار عالی و پرطرفدار در این مجتمع می باشد و به صورت تخصصی به نحوه پیاده سازی پروژه های هوشمند سازی می پردازد. این دوره یکی از دوره های بسیار آینده دار و پولساز بوده و با توجه به جدید و نوپا بودن شغل هوشمند سازی در کشور و کمبود نیروی متخصص در این حوزه از بازار کار بسیار عالی برخوردار می باشد.

آموزشگاه برق گستران این دوره آموزشی را در کارگاه های عملی برگزار کرده و این فرصت را برای کارآموزان فراهم کرده است تا به صورت عملی به فعالیت پرداخته و رفع اشکال نمایند.

برای اطلاعات بیشتر از دوره‌های این آموزشگاه و ثبت نام می‌توانید به سایت این مرکز به نشانی/https://barghgostaran.com مراجعه نمائید.

همچنین می‌توانید در ساعات کاری آموزشگاه با شماره ۰۲۱۶۶۵۹۷۳۰۵ تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره تلفنی دریافت کرده و در دوره دلخواه ثبت نام نمائید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.