رییس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: با افزایش قیمت طلا و تشدید رکود در این بازار، ساخت، خرید و فروش زیورآلات نقره در بازار این شهر رونق گرفته است و طلاسازان و فروشندگان طلا، به سمت ساخت و خرید و فروش نقره سوق یافته‌اند.

نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی نژاد افزود: هم اینک کارگاه‌های تولیدی زیورآلات در مشهد به سبب رکود بازار، ساخت زیورآلات نقره را به دست گرفته اند زیرا خریدار بیشتری نسبت به طلا در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: مشهد قطب تولید زیورآلات نقره است و یاخت و عرضه زیورآلات نقره یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می رود.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: هرچند شیوع کرونا باعث کاهش ورود مسافر به مشهد مقدس شده است و کارگاه‌های تولیدی در این بخش با ۴۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت خود در حال ساخت زیورآلات نقره هستند اما به محض حضور مسافران و گردشگران در این شهر بازار نقره به روزهای اوج گذشته بازمی‌گردد.

معبودی نژاد افزود: رفع ممنوعیت صادرات تا سقف سه کیلوگرم زیورآلات نقره همراه مسافر از سوی دولت که اخیرا به اجرا درآمده است نیز بر رونق بازار نقره در مشهد خواهد افزود و با رفع کرونا و حضور مسافران در مشهد، صادرات در این بخش رونق زیادی خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هم اینک میزان تولید زیورآلات نقره در کارگاه‌های تولیدی بیش از میزان مصرف آنها در بازار است و سنگ نقره داخلی کفاف نیاز را می‌دهد اما به محض حضور مسافران در مشهد، نیاز به واردات سنگ نقره به وجود خواهد آمد.

رییس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: ۲ هزار کارگاه ساخت زیورآلات در مشهد فعالیت دارند که به دلیل تشدید رکود بازار طلا و افزایش تقاضا در نقره، ۵۰ تا ۶۰ درصد از این کارگاه‌ها ظرفیت خود را به ساخت زیورآلات نقره اختصاص داده‌اند.

معبودی نژاد افزود: در صورت حضور مسافران و گردشگران در مشهد تعداد کارگران طلاسازی‌ها از پنج تا ۶ نفر فعلی به ۱۰ تا ۱۵ نفر افزایش می یابد و معاملات و صادرات بخش نقره رونق زیادی خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.