نائب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با یادآوری اینکه جهش تولید یعنی کار انقلابی و جهادی، گفت: نظام اداری حق ندارد به لحاظ کاغذبازی سرمایه‌گذار و تولیدکننده را اذیت کند و انتظار است خدمات اداری تسهیل شود.

نظام اداری حق ندارد با کاغذبازی سرمایه‌گذار را آزرده‌خاطر کند/جهش تولید یعنی کار انقلابی و جهادی

به گزارش قدس آنلاین، امروزه صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی با مشکلات فراوانی در زمینه‌های مختلف ازجمله گرانی مواد اولیه، تحریم‌ها، نبود بازار مناسب عرضه باقیمت مناسب و متعادل ویژه مشتری و غیره دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اما بازهم تولید را رها نکرده و به دنبال آن‌اند که نشان دهند «ما می‌توانیم».

شاید یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها و نیازهای صنعتگران داخلی از مسؤولین این است که پشت میز ننشینند، با حضور میدانی و جهادی در واحدهای مختلف صنعتی و تولید علاوه بر لمس از نزدیک مشکلات و کمبودها بتوانند بسیاری از موانع سد راه تولید را برطرف کنند.

در این میان برخی مدیران به خود زحمت نمی‌دهند و از همان پشت میز یا پای تلفن مشکلات را حل می‌کنند، اما در مقابل نیز افرادی به دنبال رفع مشکلات این حوزه حتی به‌صورت کوچک و مقطعی برآمده‌اند تا باری از دوش حوزه صنعت و تولید بردارند.

تولیدکنندگان و صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی شماره یک و دو قوچان در نشستی مشترک با نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان و مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود و حتی نیازهایشان پرداختند.

نظام اداری حق ندارد با کاغذبازی سرمایه‌گذار را آزرده‌خاطر کند

نائب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در این جلسه با یادآوری اینکه جهش تولید یعنی کار انقلابی و جهادی، گفت: نظام اداری حق ندارد به لحاظ کاغذبازی سرمایه‌گذار و تولیدکننده را اذیت کند و انتظار است خدمات اداری تسهیل شود.

علی آذری تصریح کرد: هر قانونی دارای انعطاف بوده و می‌توان با یک تصمیم جهادی نسبت به رقم خوردن اتفاقی خوب برای تولیدکننده قدم برداشت و بدون شعار، امید را در دل مردم زنده کرد.

بروکراسی اداری اعصاب تولیدکننده و صنعتگر را به‌هم‌ریخته است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی نیز بابیان این موضوع که بروکراسی اداری اعصاب تولیدکننده و صنعتگر را به‌هم‌ریخته است، اظهار کرد: متأسفانه طی سال‌های گذشته مشکلات این حوزه روی‌هم انباشته‌ شده، اما باید با وحدت و فارغ از هرگونه سیاسی بازی، مشکلات را رفع کرد.

علی آذری با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات نباید به دولت متوسل شد و تولیدکنندگان نیز باید به دنبال طرح‌هایی برای افزایش فراوری باشد، بیان کرد: به عنوان مثال، در مسئله انگور باید باغداران را به سمت اجرای طرح فراز یا داربستی کردن محصولات سوق داد تا با استفاده از آن علاوه برافزایش کیفیت محصول، میزان استفاده از آب را نیز پایین آورد.

وی تصریح کرد: باید تولید زنجیره‌ای در دستور کار تولیدکنندگان قرار بگیرد و به‌جای تزریق ناامیدی و یأس حتی باوجود کمبودها و مشکلات، امید و انرژی را در مردم زنده نگه داشت.

نبود تسهیلات لازم برای اجرای طرح داربستی کردن انگور در باغات قوچان

مدیر جهاد کشاورزی قوچان نیز بابیان اینکه انگور یکی از محصولات مهم و استراتژیک در این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان به کشت انگور اختصاص دارد که ظرفیت تولید این محصول را به ۸۰ هزار تن در سال می‌رساند.

احمد کنعانی با اشاره به این مطلب که به ازای هر۴ کیلو انگور یک کیلو کشمش به دست می‌آید که میزان تولید کشمش این شهرستان به ۱۰ تا ۱۲ هزار تن در سال می‌رسد، بیان کرد: کاشت انگور در قوچان به‌صورت سنتی بوده و متوسط عملکرد در هکتار به ۱۶ تا ۲۰ تن در هکتار می‌رسد درصورتی‌که کشورهایی نظیر ترکیه و هند متوسط عملکردشان را به ۷۰ تا ۸۰ تن رسانده‌اند.

وی تأکید کرد: برای مقابله باقیمت‌های جهانی و افزایش تولید باید به سمت اجرای طرح‌هایی نظیر طرح فراز رفت که در حال حاضر حدود ۳۰۰ هکتار از باغ‌های قوچان اجراکننده این طرح هستند و ۲۰۰ پرونده نیز در صف دریافت تسهیلات قرار دارند که اختصاص این وام‌ها، می‌تواند اجرای طرح فراز را به بیش از هزار هکتار افزایش دهد.

نبود زیرساخت‌های فیبر نوری در شهرک صنعتی شماره دوی قوچان

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت قوچان در این نشست با اشاره به یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره دو مبنی بر نبود زیرساخت‌های فیبر نوری، گفت: سال ۹۴ فیبر نوری در این شهرک اجراشده و این در حالی است که برخی شهرک‌های صنعتی بزرگ همچنان محروم از این مسئله هستند.

مصطفی پیرایش ادامه داد: مشکل نبود اینترنت پرسرعت مربوط به بیرون شهرک است به‌طوری‌که از سمت قوچان تا شهرک خط فیبر نوری اجرا و از سمت چناران نیز تا حکیم‌آباد اجرایی شده است و باید حدفاصل حکیم‌آباد تا شهرک صنعتی اجرا شود تا فیبر نوری شهرک و حتی قوچان به استان اتصال پیدا کند.

راکد شدن ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی به دلیل بدهی‌های بانکی و اختلافات مالی در قوچان

مدیر شهرک صنعتی شماره یک قوچان بابیان اینکه ۳۰ هکتار از مساحت این شهرک به حوزه صنعت اختصاص دارد، گفت: ۵۷ واحد فعال در آن وجود دارد که ۳۲ واحد به محصولات غذایی، ۶ واحد شیمیایی، ۲ واحد سلولوزی و ۱۰ واحد نیز به محصولات فلزی اختصاص‌یافته است.

علیرضا بی‌غم با یادآوری اینکه متأسفانه ۱۴ واحد به بهره‌برداری رسیده در این شهرک صنعتی به دلیل بدهی به بانک، اختلافات میان شرکا و مشکلات داخلی به‌صورت راکد درآمده‌اند، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات این شهرک صنعتی جوابگو نبودن تصفیه‌خانه فاضلاب آن است و ظرفیت آن از ۹۰۰ مترمکعب باید به یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب افزایش یابد.

وی با اشاره بالا بودن سختی آب شهرک صنعتی این شهرستان و بروز برخی مشکلات برای واحدهای صنایع غذایی، بیان کرد: در حاشیه جنوبی شهرک یک حلقه چاه حفر و امتیاز برق نیز برای آن خریداری‌شده، اما سیستم بروکراسی اداری در قوچان سبب شده حدود ۵ ماه بگذرد، اما مشکل برق این چاه رفع نشود.

نبود زیرساخت‌هایی نظیر سبتیک مرکزی در شهرک صنعتی شماره ۲، عدم همکاری سازمان امور مالیاتی با حوزه تولید و صنعت و نبود مالیات عادلانه برای شهرهای کوچکی نظیر قوچان در مقایسه با مشهد، عدم همکاری بانک‌ها برای اعطای تسهیلات، عدم اجرای قانون معافیت ارزش‌افزوده برای محصول ماست و شیر خشک و عدم‌حمایت از صنایع کوچک از دیگر مشکلات مطرح‌شده در این نشست تخصصی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.