فرماندار تربت حیدریه گفت: برای تکمیل شدن مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه ۲۵۰میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

۲۵۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی فرماندار تربت حیدریه گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری تربت حیدریه به ۲۵۰ میلیارد ریال پول نیاز دارد.
او افزود: تقریبا در حوزه دولت تامین این منابع در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و استفاده از ظرفیت قانونی تبصره ۱۹ و استفاده از بخش خصوصی هم راه دیگری برای حصول نتیجه است.
فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: امیدواریم در ماه آینده در نشست‌ها به جمع بندی‌های بهتری برسیم و بهترین مسیر را انتخاب کنیم و افق روشن تری را بتوانیم برای این پروژه ترسیم کنیم.
رستمی بیان کرد: مردم ۱۳ سال است که صبر کرده اند و دو سال دیگر هم صبر کنند تا دولت بتواند با اعتبارات خود آن را تکمیل کند و از آن طرف هم تبصره ۱۹ اینطور نیست که سرمایه گذاری حالا باشد و خودش پول را بیاورد و بتواند به سرعت این پروژه را اجرایی کند.
او تصریح کرد: اگر بنا باشد بخش خصوصی هم از محل تسهیلات و یارانه بخواهد کار را انجام بدهد، این پروژه به این زودی‌ها به نتیجه نخواهد رسید و ما تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت‌های دولت و فعال کردن این بخش برای این پروژه کاری بکنیم.
فرماندار تربت حیدریه تأکید کرد: اگر سال آینده بتوانیم از دولت ۱۰۰ میلیارد ریال تامین اعتبار کنیم، می‌شود بخش‌هایی از آن را راه اندازی کنیم و باقی آن در ادامه تکمیل شود.

محسن زنگنه نماینده تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی هم  گفت: ما به دنبال این هستیم تا با ورود قرارگاه خاتم الانبیا که از پیمانکاران بزرگ در کشور است مشکل این مجتمع را حل کنیم.
او افزود:امیدواریم بتوانیم قرارگاه را به عرصه‌های فرهنگی هم وارد کنیم و این پروژه را از طریق تهاتر با اموال و دارایی‌های دولت به آن‌ها بسپاریم.
نماینده مجلس ادامه داد: توافق شده که سند زمین مجتمع فرهنگی هنری ظرف یک ماه دیگر در اختیار فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بگیرد.
زنگنه بیان کرد: قرار شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مسیر تبصره ۱۹ را برای مشارکت بخش خصوصی در این پروژه بررسی کند و ماه آینده در جلسه دیگری تصمیم نهایی برای مسیر افتتاح پروژه را به اطلاع مردم برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.