مدیر باغ اردوگاه خاتون مشهد وابسته به مرکز امور بانوان وخانواده بنیاد کرامت رضوی از برگزاری دوره‌ای عمومی و تخصصی با عنوان «شروع یک زندگی خلاقانه» دراین مرکز فرهنگی خبرداد.

«شروع یک زندگی خلاقانه»  برای توانمندسازی مربیان

«معصومه باعدی» در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با اعلام این خبر گفت: این نخستین دوره در جهت توانمندسازی مربیان مربوط به اردوهای بانوان و دختران از آغاز فعالیت و راه اندازی باغ اردوگاه خاتون است که در این مرکز فرهنگی برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: باغ اردوگاه خاتون به عنوان مرکز خلاقیت و نوآوری‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی بانوان مطرح بوده و برگزاری دوره‌های تربیت مربی ویژه اردوهای مخصوص بانوان ودختران ازمهم‌ترین فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی به شمار می‌رود و همواره این موضوع مورد توجه مسئولان مربوط درمرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی قرارداشته است.

مشخصات دوره و مهلت نام نویسی

 این مقام مسئول در زمینه مشخصات این دوره بیان داشت: مطالب و مفاهیم این دوره مربوط به دوره‌های عمومی و تخصصی توانمند سازی و مهارت افزایی مربیان مرتبط با فعالیت‌های اردویی بانوان ودختران است و درحوزه‌های تخصصی شامل: «کشف و شناسایی استعداد»، «کارآفرینی و ایده پردازی»، «مهارت افزایی کودکان و جشن‌های تولد و تشرف» و«اخلاق، معرفت و طبیعت گردی»، با استفاده از توانمندی‌های استادان مجرب از شهر مقدس مشهد و کشور ارائه می‌شود.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند با توجه به علاقه و تخصص خود دریک و یا چند حوزه تخصصی نام نویسی کرده و پس از گذراندن برخی از آموزش‌های عمومی، آموزش‌های تخصصی را هم فرا گیرند.

این مقام مسئول در زمینه مهلت نام‌نویسی دراین دوره بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از تاریخ بیستم  دی ماه ، لغایت بیستم  بهمن ماه سال جاری به سایت مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی به نشانی(banovan.razavi.ir) مراجعه کرده وپس از مطالعه شرایط و موارد مندرج درآن، نسبت به نام نویسی وحضور دراین دوره ، اقدام کنند.

باعدی یادآور شد: کلاس‌های عمومی و تخصصی این دوره درمحل باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار خواهد شد، به گونه ای که کلاس‌های عمومی این دوره از اسفندماه سال ۱۳۹۹ ارائه می‌شود و کلاس‌های تخصصی هم در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی (زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده ازمحلول‌های ضدعفونی و....) برگزار خواهد شد. 

شرایط عمومی و تخصصی ثبت‌نام کنندگان

مدیرباغ اردوگاه خاتون در زمینه شرایط متقاضیان ثبت‌نام دراین دوره نیز اظهار کرد: «معتقد بودن به دین مبین اسلام و پایبندی به انقلاب اسلامی»،« برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل»،« تقید به  موضوع حجاب و عفاف»،« شرایط سنی ۲۰تا۴۵سال»، «داشتن تحصیلات فوق دیپلم(کاردانی) به بالا» و... از جمله شرایط عمومی متقاضیان این دوره است.وی درباره شرایط تخصصی ثبت‌نام کنندگان هم گفت: در حوزه‌های تخصصی این دوره شرایط ویژه ای مورد توجه قرار گرفته است به عنوان مثال در حوزه تخصصی «کشف و شناسایی استعداد»، برخورداری حداقل دوسال سابقه فعالیت  در حوزه مربیگری کودک و نوجوان، دانش آموخته بودن یا متخصصان رشته‌های راهنمایی و مشاوره، روان‌شناسی(تربیتی)،علوم قرآنی،کوچینگ و منتورینگ و... مورد توجه است.

باعدی یادآور شد: در حوزه تخصصی «کارآفرینی و ایده پردازی» هم داشتن شرایطی همچون: برخورداری حداقل دوسال سابقه فعالیت  در ارائه خدمات نوآوری و کارآفرینی، برخورداری از شناخت و مطالعات پیشینی در حوزه کارآفرینی بانوان و اقتضائات متفاوت آن به ویژه در نسبت با نقش‌های مادری و همسری بانوان ،دانش آموخته بودن  حوزه‌های مدیریت کارآفرینی ، سیاست‌گذاری علم و فناوری ، کوچینگ و منتورینگ و... مورد نظر قرار گرفته است.

برخورداری از حداقل دوسال سابقه در حوزه مربیگری کودک ،علوم قرآنی، دانش آموخته بودن رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی ،حوزه‌های علمیه و علوم قرآنی و.... نیز از جمله شرایط متقاضیان حوزه تخصصی «مهارت افزایی کودکان ، جشن‌های تولد و تشرف» است که این مقام مسئول به آن‌ها اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرایط نام نویسی در هریک از حوزه‌های تخصصی این دوره  تعیین شده است و این دوره شامل آموزش‌های عمومی  مانند: مهارت‌های ارتباطی و شناخت مخاطب، فن بیان و سخنوری، آشنایی با اصول مباحثه و مدیریت گروه و... بوده و آموزش‌های تخصصی هم با همکاری مراکز تخصصی مرتبط، ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.