مسئول تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد شرایط و زمان جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا توضیحاتی داد.

چه زمانی جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا را خواهیم گرفت؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدجعفر صادقی اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی که از نیمه دوم آبان ماه امسال در حال اجراست دو تیم مراقبتی رهگیری و مراقبت در منزل فعال است که تیم رهگیری با حضور بهورزان و داوطلبان سلامت اعم از هلال احمر، بسیج مردمی و غیره فعال است و این تیم موارد مشکوک و مثبت را شناسایی کرده و اقدامات لازم و خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: اگر فرد علامت‌دار باشد از وی تست رپید گرفته می‌شود و اگر هم مشکل معیشتی داشت در اختیار تیم حمایتی قرار می‌گیرد.

مسئول تیم مراقبتی شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین تیم مراقبت در منزل هم شامل یک پزشک و پرستار بوده که این تیم در مواردی که تیم مراقبت رهگیری درخواست مراجعه به منزل فرد بیمار می‌کند حاضر می‌شود و در مواردی که فرد بیمار در منزل قابل درمان باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مواردی هم که نیاز به انتقال به بیمارستان باشد این کار را با همکاری اورژانس ۱۱۵ انجام می‌دهد.

صادقی بیان کرد: به ازای هر پایگاه سلامت دو تیم رهگیری و به ازای هر مرکز منتخب یک تیم رهگیری داریم و بیش از ۳۰۰ پایگاه در حوزه تحت پوشش فعال است و تاکنون ۲۷ هزار و ۱۱۰ نفر توسط تیم‌های رهگیری کنترل شدند.

وی با بیان اینکه کاهش آمار ابتلا به کرونا در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی به‌دلیل همکاری شایسته مردم در آذر ماه و همکاری بالای ۷۰ درصدی آنان در عمل درست اضلاع مثلث سلامت (رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک) بوده خاطرنشان کرد: اگر همین همراهی قابل تقدیر مردم با خادمان حوزه سلامت تداوم یابد می‌توانیم مانع از رقم خوردن زمستان سیاهی که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده در شهر، استان و کشور خود بشویم و بتوانیم  به‌زودی زود جشن ریشه‌کنی ویروس منحوس کرونا را بگیریم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.