رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: میزان شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در این شهرستان واقع در جنوب خراسان رضوی از امروز ۲۰ دی ماه به "وضعیت زرد" تغییر کرد و بهبود یافت.

گناباد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی افزود: بر این اساس گناباد که در زمره شهرستانهای درگیر وضعیت نارنجی شیوع ویروس کرونا بود با بهبود نسبی شرایط هم‌اینک منطقه "زرد" با شدت کمتر شیوع ویروس همه‌گیر شناخته شده است.

وی به کاهش کنونی تعداد بیماران بستری و جانباختگان ناشی بیماری کووید ۱۹ در گناباد نسبت به دو ماه پیش اشاره و تاکید کرد: رنگ جدید زرد به هیچوجه معنای رفع خطر ابتلا به ویروس خطرناک کرونا در این شهرستان نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: هرگونه عادی انگاشتن وضعیت، سهل‌انگاری مردم و کم‌توجهی نسبتب به رعایت کامل و دقیق پروتکلهای بهداشتی دوباره وضعیت را به نارنجی و یا حتی شرایط بدتر باز می‌گرداند.  

وی گفت: بر این اساس آحاد جامعه باید با توجه بیشتر نسبت به رفتارهای پیشگیرانه نظیر زدن ماسک بهداشتی صورت، پرهیز از شرکت در اجتماعات و حضور غیرضروری در مکانهای عمومی و بیرون از خانه همچنان به اهمیت نقش خود در قطع زنجیره انتقال ویروس همه‌گیر کرونا واقف باشند.  

دکتر باذلی در ادامه همچنین اظهارداشت: وجود تنها یک بیمارستان در گناباد برای درمان بیماران کووید ۱۹ و همچنین دیگر بیماران، آرامش روانی سایر بیماران و مراجعه آنان به این بیمارستان را کاهش داده بود لذا راه‌اندازی بیمارستان دوم برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا با گنجایش ۶۴ تخت در شهر بیدخت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۸۰ درصد تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان تاکنون از وزارت سوی بهداشت تامین و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گناباد شده لذا در آینده در بیدخت راه‌اندازی خواهد شد.  

بر اساس رنگ‌بندی نرم‌افزار ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشهد و بیشتر شهرستانهای استان خراسان رضوی در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار گرفته‌اند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا "رنگ آبی" به معنای وضعیت کم خطر نسبت به رنگهای قرمز، نارنجی و زرد شیوع ویروس کرونا است. در مناطق آبی آمار مبتلایان کمتر از شهرستانهای زرد است.  وضعیت قرمز به معنای بسیار پرخطر، نارنجی به مثابه پرخطر، زرد مساوی با خطر متوسط و آبی نماد کم خطر است
پیش از این تمامی ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی غیر از گناباد در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار داشتند.

هم‌اینک ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و با یک مورد فوت تعداد جانباختگان کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۲۵۴ نفر رسید.  

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌ ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۶ هزار و ۱۸ نفر را در کشورمان گرفته است.  تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در مازندران در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان کشور در وضعیت زرد قرار دارند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۸۸ میلیون و ۶۱۰ هزار و ۴۸۴ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۸۵۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۶۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۶۷۱ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار ۹ بیمار کووید ۱۹ و ۳۷۴ هزار و ۱۹۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان پاندمی کرونا جایگاه پانزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.