رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان‌ رضوی گفت: بر اساس تصمیم و ابلاغ ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، اجرای "طرح منع رفت و آمد شبانه خودروها" به منظور پیشگیری از شیوع ویروس همه‌گیر همچنان در سطح کلانشهر مشهد ادامه دارد.

رفت و آمد شبانه خودروها در مشهد همچنان ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ حمیدرضا دهنوی افزود: تصمیم‌گیری در خصوص مدت ادامه این طرح مبنی بر ممنوعیت حرکت خودروها طی ساعات ۲۱ تا چهار بامداد بر عهده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا است.  

با وجود اعلام وضعیت زرد و آبی شیوع ویروس کرونا در شهرستانهای استان خراسان رضوی، وی ادامه داد: تاکنون دستورالعمل جدیدی از سوی مبادی مسوول در خصوص هرگونه تغییر در شیوه اجرای طرح منع تردد شبانه خودروها در مشهد ابلاغ نشده ‌است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان‌ رضوی همچنین گفت: شهروندان مشهدی تاکنون همکاری خوبی در اجرای این طرح داشته و همچنان همراهی لازم را پلیس دارند.  

وی افزود: نتیجه همکاری مردم با پلیس راهور در اجرای طرح منع تردد شبانه خودروها، کاهش میزان و شدت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در کلانشهر مشهد بوده است.  

سرهنگ دهنوی ادامه داد: آموزشگاههای تعلیم رانندگی نیز با توجه به زرد اعلام شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرهای استان خراسان رضوی، با رعایت جامع پروتکل‌های بهداشتی فعال هستند.
وی گفت: هرگونه تغییر در وضعیت اجرای طرح منع حرکت شبانه خودروها در مشهد، پس از ابلاغ ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا حتما به شهروندان اعلام خواهد شد.  
اجرای طرح ممنوعیت رفت و آمد درون‌شهری خودروها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهرهای درگیر با ویروس کرونا، همزمان با محدودیتهای سراسری از اول آذر ماه گذشته در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد آغاز شده ‌است.  

با اجرای این طرح در مشهد میزان رفت و آمد شبانه خودروها تا ۸۵ درصد نسبت به روزهای پیش از اجرای آن در این کلانشهر کاهش یافته ‌است.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۱۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۵۶ هزار و ۱۸ نفر را در کشورمان گرفته است.  تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۶۵۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا هم در ایران بهبود یافته‌اند.  

بر اساس آخرین تحلیلهای آماری اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان ساری، آمل، رامسر و سوادکوه شمالی در مازنداران در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی و ۴۰۱ شهرستان کشور در وضعیت زرد قرار دارند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.