کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: توقیف کشتی‌هایی که موجب تخریب محیط زیست می شوند به صورت طبیعی و مستمر وجود داشته و خواهد داشت در حالی که هیچ یک از کشورهایی که کشتی آنها مثل کره جنوبی متوقف شده هیچ بدهی مالی هم به ما نداشتند.

توقیف کشتی کره‌ای در راستای وظایف ایران در حفظ محیط زیست خلیج فارس بود

حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در خصوص اتهام زنی‌های شبکه‌های فارسی زبان و معاند در خارج از کشور مبنی بر گروگان گیری کشتی کره جنوبی از سوی جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران یا هر کشوری برای دست یابی به حق وحقوق خود از هر ابزار قانونی استفاده کند امر مسلم و موضوع تأیید شده‌ای در دنیاست که نمی‌توان بر آن خرده یا شبهه‌ای وارد کرد لذا آنچه انجام شده طی فرآیندی قانونی صورت گرفته است.

وی دراین باره خاطر نشان کرد: علی رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام به تمامی تعهدات خود پایبند ماند و آنها را اجرایی کرد اما آمریکا نه تنها از برجام خارج شد بلکه تلاش کرد تا با اعمال تحریم های بی دلیل دست ما را از تمامی حق وحقوق خود خالی کند از این روی به علت تسلط آمریکا به همه سازمان‌ها و مجامع بین المللی به دنبال افزایش فشار بر ایران مثل بلوکه کردن درآمدهای جمهوری اسلامی بر آمد که متاسفانه به دلیل تحریم های بانکی و...کشورها از این موضوع تبعیت به عمل آوردند.

ترقی با بیان اینکه ما برای احقاق حق خود راه های قانونی را طی می‌کنیم بیان داشت: کشتی کره‌ای هم براساس دستور قاضی و به دلیل تخلفات انجام شده نه گروگان گیری برای دریافت ارزهایمان نزد کره جنوبی توقیف شده است. قطعا ما در خلیج فارس موظف به حراست از این منطقه که محل عبور و  مرور کشتی‌های مختلفی از سراسر دنیاست هستیم ضمن اینکه مراقبت از محیط زیست یکی از مهمترین وظایف ما در این منطقه به شمار می‌رود.

حمید رضا ترقی دراین باره بیان داشت: توقیف کشتی کره ای اولین بار نیست که در منطقه خلیج فارس اتفاق افتاده باشد چرا که به صورت مکرر کشتی‌هایی که به سلامت محیط زیست آسیب می‌زنند توقیف شده‌اند بنابراین ما مسوولیت قانونی خود را در قبال حفظ محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلودگی انجام داده‌ایم که کشتی کره‌ای را توقیف کرده‌ایم. از این جهت هیچ بهانه جویی و یا جایی برای اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران باقی نمی ماند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تخریب گری‌های رسانه های معاند بیان داشت: متاسفانه رسانه‌های ضد جمهوری اسلامی به گونه‌ای تبلیغ و فضا سازی کردند که گویی ما گروگان گیری کرده‌ایم قطعا آنچه از سوی این شبکه‌ها و افراد بیان شده سخنانی مغرضانه و از روی دشمنی با ماست چرا که هیچ مبنایی بر صحت این سخنان وجود ندارد و توقیف کشتی‌هایی که موجب تخریب محیط زیست می‌شوند به صورت طبیعی و مستمر وجود داشته و خواهد داشت در حالی که هیچ یک از کشورهایی که کشتی آنها مثل کره جنوبی متوقف شده هیچ بدهی مالی هم به ما نداشتند.

حمید رضا ترقی در پایان درخصوص بدهی کره جنوبی به ما نیز گفت: چون این موضوع همزمان با مقاومت‌های مسوولین کره جنوبی برای عدم پرداخت دلارهای ما صورت گرفته است اینگونه بیان شده که ما برای دریافت چندین میلیارد دلار پول نفت های خود کشتی کره ای را به گروگان گرفته ایم در صورتی که این کشتی ارزشی ندارد بلکه حتی هیچ اشکالی بر این موضوع وارد نیست که حتی جمهوری اسلامی از این ابزار برای گرفتن طلب خود از کره جنوبی استفاده کند بنابراین  نظام می تواند در برابر زورگویی های آمریکا برای فشار به کشورهای دیگر درعدم بازگرداندن دلارهای نفتی ما از چنین ابزارهایی نیز برای اعاده حقوق ملت خود استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.