تولید سمند پلاس در شرایطی آغاز شده است که هنوز معرفی رسمی اون صورت نگرفته و پیش فروش آن از جانب ایران خودرو برگزار نشده است. این خودرو که قبلا با نام سمند بهینه در فضای رسانه ای شناخته می شد، حال وارد خط تولید ایران خودرو شده و مراحل نهایی پیش از عرضه را پشت سر می گذارد.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ عکس و مشخصات)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اسب بخار، البته که قبلا هم نمونه های اولیه این سدان فیس لیفت وارد خط تولید شده بودند. اما با توجه به صحبت های اخیر مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عرضه سمند بهینه در هفته های آتی، احتمال آن زیاد است که این خودروساز سرعت تولید سمند جدید را افزایش داده باشد تا بتواند مقدمات عرضه این خودرو را فراهم کند.

سمند بهینه نمونه ای فیس لیفت از سمند LX به حساب می آید که آستانه بیست سالگی اولین خودروی ملی، پا به خط تولید ایران خودرو گذاشته است. این خودرو نسبت به سایر نسخه ها تفاوت چندانی نداشته و صرفاً برخی ویژگی ها به آن اضافه شده و حداقل های استانداردهای ۸۵گانه در آن رعایت گردیده است. این خودروی فیس لیفت در بخش ظاهر بیرونی و کابین متفاوت از نسخه های قبلی سمند است و برخی ویژگی های سورن نیز به آن اضافه شده است.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ تصاویر و مشخصات)

در سمند پلاس شاهد هستیم که گرافیک کاسه چراغ های جلو تغییر کرده و قابلیت چراغ روشنایی روز به این خودرو اضافه شده است. همچنین طرح و گرافیک کاسه چراغ های عقب نیز تغییراتی را داشته و ظاهری جدید را به بخش عقب سمند فیس لیفت داده است.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ تصاویر و مشخصات)

جلو پنجره سمند فیس لیفت هم متفاوت از نسخه های SE و LX این سدان ملی است و با طرحی کرومی و قالبی جدید بر روی این خودرو حضور دارد. قاب چراغ پلاک سمند بهینه که بر روی درِ صندوق عقب نصب شده است، به خاطر تغییرات کاسه چراغ عقب شکلی جدید را به خود گرفته و متناسب با آن طراحی شده است.

در نمای جانبی هم شاهد هستیم که سمند پلاس تفاوت خاصی با سایر نسخه های سمند ندارد و صرفاً رینگ های آلومینیومی جدید (مشابه به رینگ های سورن فیس لیفت) بر روی آن نصب شده است. البته که در تصاویر قبلی سمند بهینه خبری از رینگ آلومینیومی نبود و رینگ فولادی با قالپاق جدید در این خودرو دیده می شد.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ تصاویر و مشخصات)

در بخش طراحی کابین هم با داشبورد و رودی های شبیه به سورن طرف هستیم. البته که بر خلاف سورن ELX و سورن فیس لیفت، رنگ تریم داخلی سمند پلاس مشابه به نسخه های قدیمی است و ترکیب رنگ کِرِم با تزئینات طرح چوب در این خودروی فیس لیفت دیده می شود.

با توجه به جایگاه اقتصادی سمند بهینه در سبد محصولات ایران خودرو، می بینیم که تا حدی قالب داشبورد این خودرو متفاوت از خانواده سورن طراحی شده و بخش مربوط به کیسه هوای شاگرد، به جای سبک مخفی، به صورت مجزا از داشبورد به تولید رسیده است. در جلو آمپر سمند پلاس هم می بینیم که طرحی جدید استفاده شده و تا حدودی ترکیب رنگ جدید، جذابیت بیشتری را به این بخش اضافه کرده است.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ تصاویر و مشخصات)

بخش میانی داشبورد سمند پلاس هم متفاوت از سورن پلاس و سورن های ELX جدید است که الگوی قدیمی داشبوردهای سورن ELX در این خودرو وجود دارد. این الگوی قدیمی باعث شده تا تنظیمات تهویه در بخش پایین داشبورد نصب شود و از سویی بخش مربوط به سیستم صوتی، از نوع تک دین (Single Din) باشد و امکان نصب نمایشگر لمسی یکپارچه بر روی سمند فیس لیفت وجود نداشته باشد.

مشخصات فنی سمند پلاس:

به گفته مدیران ایران خودرو، تولید سمند بهینه در نسخه پایه با پیشرانه ارتقا یافته XU7 خواهد بود. پیشرانه ارتقا یافته این خودرو، XU7 پلاس نام دارد که به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز شده و تا حدودی قدرت بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۸ لیتر حجم دارد و ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ در آن دیده می شود. همچنین XU7 پلاس نسبت به نسخه قبلی حدود ۱۰ درصد قوی تر شده می تواند قدرتی در محدوده ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۸ نیوتن متر تولید کند. همچنین به گفته مهندسان ایران خودرو، این پیشرانه تا حدودی مصرف سوخت بهینه تری را دارد و می تواند با استهلاک کمتری نسبت به گذشته بر روی سمند جدید نصب شود. در حال حاضر هنوز مشخصات قطعی و رسمی در مورد پیشرانه XU7 پلاس در دسترس نیست و قطعا با معرفی رسمی این خودرو، اطلاعات دقیق این پیشرانه هم اعلام خواهد شد.

سمند پلاس وارد خط تولید شد (+ تصاویر و مشخصات)

این خودرو قرار است تا با جعبه دنده ۵ سرعته دستی به دست مشتریان برسد. جعبه دنده این خودرو نسبت به سایر سمندها تفاوتی ندارد و ساختاری مشابه به گذشته را دارد. در آینده نزدیک قرار است تا نسخه EF7 ارتقا یافته سمند بهینه هم به بازار معرفی شود و جعبه دنده نیمه اتوماتیک AMT نیز بر روی این خودرو نصب گردد.


امکانات سمند پلاس:

سمند فیس لیفت در بحث امکانات رفاهی و ایمنی متفاوت از سایر نسخه ها نیست. بیشتر تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو به خاطر تطبیق اولین سدان ملی با استانداردهای جدید بوده و آن چنان آپشن های مدرنی بر روی نمونه جدید سمند نصب نشده است. در مورد فهرست امکانات رفاهی و ایمنی سمند جدید، می توان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

دو کیسه هوا،ترمز ABS، EBD و BA،ترمز دیسکی جلو،ترمز کاسه ای عقب،فرمان هیدرولیک،شیشه ها و آینه های برقی،تهویه دستی، 4 باند و ۲ تیوتر،زیر آرنجی جلو و عقب،تزئینات طرح چوب داشبورد، رودری ها و دسته دنده،سیستم صوتی با قابلیت پخش بلوتوث، USB و AUX،صندلی ۶ حالته دستی راننده (پشتی برقی به صورت آپشن)،صندلی ۴ حالته دستی شاگرد (پشتی برقی به صورت آپشن)،رینگ فولادی (رینگ آلومینیومی به صورت آپشن)،چراغ روشنایی روز،سنسور پارک عقب (آپشن)،راهنمای تعویض لاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    3 0
    همین سمند پلاس داشبو
  • مشتری ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
    4 0
    از سیستم ایران خودرو حالم به هم میخوره
  • محمد مهدی مقدسی ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    3 0
    داشبوردش که قشنگ نیس داشبورد سمند EF7دوگانه قشنگ تره کیلومترش هم بی ریخته اصن تعریفی نداره موتورش هم ef7 باشه بهتره
  • ... ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
    0 0
    مسخرشو درآوردن سمند معمولی که بهتر از این بود.خدا کنه پارس پلاس رو دیگه اختراع نکنن