حساسیت مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا که بیشتر شد و شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت حداکثری به خود گرفت تب تند کرونا فروکش نمود آمارها هر روز از بهتر شدن شرایط خبر می‌داد و امیدواری‌ها نسبت به روزهای پیش رو بیشتر می‌شد.

پیشنهاد بازگشایی مدارس در شهرهای آبی

آمار فوت شده‌ها که تا نزدیکی‌های ۵۰۰ نفر در روز در کشور رسیده بود کم کم دارد به نزدیکی‌های ۵۰ نفر می‌رسد گرچه هنوز کرونا در برخی نقاط کشور با شدت زیاد و کم همچنان جولان می‌دهد و خطر همچنان باقی‌است، اما روند خوب کنترل شیوع و کاهشی شدن آمارها موجب شده تا رنگ شهرها از قرمز و بحرانی به نارنجی و در خیلی از شهرها به آبی تغییر یابد. این اتفاق‌های خوب تا به اینجا رسیده که اخبار خوبی از جمله تک رقمی شدن فوتی‌ها در خراسان رضوی و بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای بهمن به گوش می‌رسد.

در همین راستا مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت آبی و زرد در کشور گفت: پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود.

محمدمحسن بیگی افزود: پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش‌آموز در کشور به صورت حضوری بازگشایی شوند، چون اکثر این مدارس در مناطق دورافتاده و سخت‌گذر هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند. همچنین پیشنهاد شده که دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز به صورت حضوری به مدرسه بروند.مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیشنهاد شده هنرستان‌ها که فعالیت‌های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی‌شود.

محسن بیگی درباره زمان و نحوه تدوین دستورالعمل بازگشایی در مناطق آبی و زرد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید این دستورالعمل را تهیه کند. ما شرایط و پروتکل‌ها را به شورای عالی اعلام کردیم احتمالاً موضوع در جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونا دوباره مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود. فعلاً تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود، مدارس به روال قبل غیرحضوری هستند.

در حالی که در اخبار آمده بود سه بیمار مشکوک ابتلا به کرونای انگلیسی در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آزمایش کرونای سه مسافر مشکوک به ابتلای کرونای انگلیسی که از کشور انگلیس به خراسان رضوی سفر کرده‌اند منفی شده است.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: این سه مسافر برای شرکت در یک مراسم سوگواری خانوادگی در هفته گذشته از انگلیس به مشهد و سپس به یکی از شهرستان‌های خراسان رضوی سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این سه فرد علائم مشکوک به کرونا داشتند که نمونه آزمایش آن‌ها برای تشخیص کرونای انگلیسی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی این سه فرد منفی شد، اما آن‌ها مبتلا به کرونای رایج بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس بررسی و ردیابی‌های انجام شده حتی راننده تاکسی و افرادی که با این مسافران در ارتباط بوده‌اند شناسایی و قرنطینه شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.