معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در سال جاری بیشترین خساراتی که به دلیل ایجاد سیل متوجه راه های ارتباطی شده است شامل تخریب سطح راه و ابنیه فنی که پل ها است مجموعا ۵۹ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان بوده است .

60 میلیارد تومان خسارت راه های ارتباطی در خراسان رضوی/میزان سرقت از کابل های برق افزایش داشته است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: علیرضا خجسته معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در توضیح خسارات ایجاد شده محورهای ارتباطی در سال جاری بیان کرد: در سال جاری بیشترین خساراتی را که به دلیل ایجاد سیل متوجه راه های ارتباطی شده است که شامل تخریب سطح راه و ابنیه فنی که پل ها است مجموعا ۵۹ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان بوده است که این میزان خسارت در زمان مشابه سال گذشته با رقم ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کاهش داشته است.

وی افزود: به هر شکل ما موظفیم که برای رعایت حال شهروندان و مسافران همه امکانات را جهت عبور و مرور همشهریان فراهم کنیم. که البته برای برطرف کردن این مشکلات و جبران خسارات به اعتبار نیاز داریم که بخشی از آن با دستگاه ها و ماشین آلات خودمان انجام می شود البته نا گفته نماند میزان اعتباری که به این خسارات تعلق می گیرد خیلی با میزان خسارات وارد شده سنخیتی ندارد که ما مجبوریم بخشی از این هزینه ها را ازاعتبارات راهداری استان تامین می کنیم.

خجسته ادامه داد: اداره راهداری جهت جبران خساراتی که سال گذشته برای راه های ارتباطی ایجاد شده بود فقط ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات از طریق مدیریت بحران استان دریافت کرده است که بقیه این هزینه ها به وسیله دستگاه های اداره راهداری و از طریق نگهداری راه استان تامین شد تا راه ها جهت تردد هر چه آسان تر هموطنانمان بازگشایی شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در پاسخ به میزان سرقت و خسارت تابلوهای راهنمایی و رانندگی جاده ای در سال جاری گفت: در بحث سرقت تجهیزات ایمنی که در جاده های استان صورت می گیرد جای تاسف است که بگویم ما امسال با میزان بیشتری از این سرقت ها مواجه بوده ایم البته ناگفته نماند که برخی از خسارت ها هم ناشی از برخورد خودورها و وسایل نقلیه است که در جاده ها در شرایط مختلف مانند سرعت بالا صورت می گیرد.

خجسته در پاسخ به این سئوال که چه مجازاتی در انتظار سارقان تابلوهای راهنمایی و رانندگی جاده ای است گفت: مجازات سرقت طبق ماده ۶۸۷ قانون تعزیرات سال ۷۵ در خصوص تخریب علائم عمودی و افقی جاده ها که به صورت عمدی صورت بگیرد از سه تا ۷ سال است. درصورتی هم که این سرقت منجر به جرح یا قتل بشود تا پرداخت دیه و قصاص هم برای این موارد پیش بینی شده است.

وی افزود: متاسفانه باید بگویم در سالجاری مشکلاتی هم بابت روشنایی های سطح جاده، چراغ های مه گیر و...که جهت ایمنی رانندگان در طول جاده نصب شده است پیش آمده که باید بگویم میزان سرقت از کابل های برق نسبت به سال گذشته افزایش داشته است

علیرضا خجسته در پاسخ به این سئوال که خسارات ناشی از برخورد خودروها با تابلوهای راهنمایی و رانندگی جاده ای به چه طریقی تامین می شود گفت: در صورتی که برخورد خودروها منجر به گزارش پلیس بشود راننده مکلف است خساراتی را که به دولت وارد کرده است پرداخت کند که این خسارات از طریق بیمه شخص ثالث به دولت پرداخت می شود.

وی در خصوص وضعیت جاده مشهد گلبهار افزود: هفت کیلومتر از سمت گلبهار به مشهد تا دو راهی ناظریه در حال تعریض جاده هستیم که علی رغم کافی نبودن اعتبارات در حال انجام است که در تیر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد. در خصوص بحث تعریض این جاده هیچ گونه اعتبار یا ابلاغی به اداره راهداری استان داده نشده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.