مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد گفت: از ابتدای امسال ۸۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه ادوات دنباله بلند به کشاورزان مشهدی تحویل داده شد.

تحویل ۸۰ دستگاه تراکتور به کشاورزان مشهدی
به گزارش قدس آنلاین،  افشین گلچهره مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد گفت: در سال جهش تولید از ابتدای امسال ۸۰ دستگاه تراکتور و ۱۰۰ دستگاه ادوات دنباله بلند شامل ۶۲ دستگاه بذرکار غلات و سایر ادوات با اعتبار بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با استفاده از تسهیلات خط اعتباری ۸ مکانیزاسیون در مشهد جذب و پلاک گذاری شد و به کشاورزان در حال تحویل است.
او افزود: تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون با نرخ سود ۱۵درصدو ۵ ساله توسط بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: نداشتن وثایق بانکی مورد قبول بانک توسط خرده مالکین و نیز نبود بروزرسانی بخش عمده‌ای از ادوات در سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مشکلات این بخش محسوب می شود.
گلچهره بیان کرد: برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۲ تاکنون به تدریج هشت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.
او تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد سالیانه تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی وجود دارد. پس از چند دهه ضریب مکانیزاسیون کشاورزی کشور ما به ۱.۶۵ اسب بخار در هکتار رسیده و قرار است این رقم به ۲.۱ اسب بخار افزایش یابد.
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مشهد تاکید کرد: مرکز توسعه مکانیزاسیون متولی برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مکانیزاسیون است و طی ۸ سال گذشته، با این برنامه‌ریزی و نظام‌مند کردن توسعه مکانیزاسیون، اقدامات موثری را برای نیل به اهداف این بخش انجام داده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.