حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی گفت: فرزند آوری و توجه به تربیت دینی فرزند یکی از مهمترین ویژگی های سبک زندگی فاطمی است.

توجه به تربیت صحیح فرزند مهمترین ویژگی سبک زندگی فاطمی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی در ویژه برنامه (در پناه مادر) ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س) که شب گذشته در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار و از شبکه‌های مجازی پخش شد، گفت: معیار حضرت زهرا (س) برای ازدواج تقوای الهی بود و از آنجایی که حضرت فاطمه (س) خواستگاران فراوانی داشت که ببشتر آنها دارای موقعیت مالی خوبی بودند ایشان امیرالمومنین علی (ع) را به عنوان همسر برگزید.
سخنران حرم رضوی زندگی این زوج آسمانی را الگوی مناسبی برای زوج های جوان برشمرد و اظهار کرد: از آنجا که بیشتر وقت امیرالمومنین(ع) در بیرون از منزل سپری می شد، حضرت زهرا(س) با تمام مشکلات زندگی اهتمام ویژه ای در تربیت صحیح فرزندان داشت.
وی بیان کرد: متاسفانه امروزه نسل جوان جامعه توجه کمتری به فرزندآوری دارند این در حالی است که فرزندآوری و تولید نسل یکی از توصیه های اکید دین مبین اسلام است.
حجت الاسلام حسینی قمی یکی دیگر از جلوه های سبک زندگی علوی و فاطمی را توجه متقابل زن و مرد به حقوق هم دانست و ابراز کرد: در این سبک زندگی زن و مرد نسبت به حقوق هم آگاه هستند و با رعایت این حقوق محیط خانواده را به مکانی امن و پر از آرامش برای تربیت فرزندان تبدیل می کنند.
خطیب حرم رضوی با بیان اینکه ظهور زنان فاطمی در جامعه مستلزم وجود مردان علوی است عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از مردان جامعه ما در بیرون از خانه رفتار بهتری نسبت به رفتار در منزل دارند در صورتی که خوش اخلاقی در خانواده از جمله توصیه های پیامبر اسلام (ص) است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.