۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 736323

حضرت زهرا(س) محور وحدت مسلمانان

دکتر سیدمحسن سادات کیایی/ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

همان گونه که شخصیت پیامبر اکرم(ص) محور وحدت تمامی مسلمانان جهان هستند، شخصیت حضرت زهرای مرضیه(س) هم میتواند موجب وحدت مسلمانان شود اما متأسفانه به خاطر عملکرد بد برخی افراد، این محوریت از بین رفته است. این در حالی است که تمام مسلمانان جهان، حضرت زهرا(س) را به عنوان تنها دختر پیامبر اکرم(ص) قبول دارند. همه قبول دارند پیامبر(ص) احترام بسیار خاصی به حضرت زهرا(س) میگذاشت و باور دارند احترام پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فقط به خاطر پدر و دختر بودن نیست بلکه به دلیل فضائل والای حضرت زهرا(س) است. در آیه ۲۳ سوره شوری آمده است: «ای رسول! بگو که من برای رسالتم اجری از شما نمیخواهم جز اینکه به اهل بیت و نزدیکان من محبت کنید».

 تمام فرق مسلمانان در اینکه بی‌شک یکی از مصادیق حتمی قربی، حضرت زهرا(س) است شکی ندارند.

 تمام مسلمانان جهان سنت پیغمبر(ص) و مودت به نزدیکان پیغمبر(ص) را دستور خداوند و سفارش پیغمبر(ص) می‌دانند.

در آیه ۳۳ سوره احزاب نیز آمده است که «خداوند چنین می‌خواهد که هر رجس و پلیدی را از شما اهل بیت(ع) برده و شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند». در این آیه نیز همه اتفاق نظر دارند که حضرت زهرا(س) یکی از این مصادیق است.

همه باور داریم که در زندگی حضرت(س) مواردی اتفاق افتاده که از آن ناراحت هستیم اما نباید در این مسائل تاریخی بخش‌هایی را که سبب ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌شود پررنگ کنیم.

رشد اسلام به وحدت بین مسلمانان نیاز دارد؛ نیاز است که شخصیت‌های دینی، ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) را به گونه‌ای برای مسلمانان مطرح کنند تا محوری برای نزدیکی بیشتر شوند. حضرت زهرا(س) این قابلیت را بالقوه دارد و باید با کمک بزرگان دین فعلیت یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.