نمایشگاه «نوریه» با نمایش ۴۰ اثر نقاشی‌خط از استاد محسن توسلی، هنرمند مشهدی با محوریت حضرت صدیقه طاهره(س) در نگارخانه موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی افتتاح شد.

نمایشگاه نقاشی‌خط «نوریه» در نگارخانه رضوی افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، محسن توسلی هنرمند مشهدی که ۴۰ اثر نفیس از آثار نقاشی خط خود را با موضوع حضرت زهرا (س) در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار داده است، القاب و اسماء حضرت زهرا(س) را محور موضوعی این آثار عنوان کرد.
وی نگارش و خطاطی اسماء و القاب ائمه معصوم(ع) با عنوان «شجره طیبه» را یکی از پروژه های هنری خود عنوان کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۲۰ اثر از این مجموعه ۱۲۰ اثری حاضر شده است که یکی از این آثار به موزه حرم مطهر رضوی اهدا می شود.
این هنرمند، در خصوص ویژگی های اثر اهدایی تصریح کرد: تابلو اهداء شده منقش به عبارت «یافاطمه زهرا» است که در ابعاد ابعاد ۵/۱ * ۲ متر با تکنیک رنگ و روغن و ترکیب مواد در سال ۱۳۹۶ طراحی شده است.
استاد محسن توسلی متولد ۱۳۴۷ است که زیر نظر هنرمندان صاحب نامی همچون محمد حسینی، مرتضی روحانی به فراگیری این فن همت گمارده و از آثار این هنرمند تا کنون ۳۰ نمایشگاه به صورت انفرادی و افزون بر ۸۰ نمایشگاه گروهی برگزار شده است.
احراز رتبه برتر در تعدادی از جشنواره های ملی و داوری چندین جشنواره خوشنویسی استانی از دیگر افتخارات استاد توسلی است. برگزاری چندین دوره کارگاه آموزشی نقاشی خط در مکتب رضوان و همچنین ارائه چند مقاله پژوهشی و نقد نمایشگاهی در حوزه خوشنویسی و نقاشی نیز در کارنامه استاد قابل ملاحظه است.
گفتنی است این نمایشگاه از شب شهادت صدیقه اطهر حضرت فاطمه زهرا(س) تا پانزدهم بهمن سال جاری مصادف با میلاد فرخنده بزرگ بانوی دو عالم همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعد از ظهر برای بازدید عموم زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) و علاقه مندان به آثار هنری دایر است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.