ترامپ در آخرین روز ریاست جمهوری خود، هنگام ترک واشنگتن دی‌سی چمدان «فوتبال هسته‌ای» را با خود می‌برد، اما رمزها راس ساعت ۱۲ ظهر همان روز باطل خواهد شد.

ترامپ چمدان هسته‌ای را از واشنگتن خارج می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایندیپندنت، «دونالد ترامپ» در آخرین روز ریاست جمهوری خود، هنگام ترک واشنگتن دی‌سی چمدان «فوتبال هسته‌ای» را با خود می‌برد، چنان‌که پیش‌تر در گزارش‌ها پیش‌بینی‌ شده بود، ترامپ این چمدان ۲۰ کیلو و نیمی را صبح روز تحلیف جو بایدن در پرواز به فلوریدا همراه خود می‌برد، اما روز چهارشنبه، به محض قسم خوردن بایدن به‌عنوان رییس جمهوری جدید، رمزهای اتمی مربوط به این چمدان در فاصله هزار و ۶۰۰ کیلومتری از آن دیگر معتبر نخواهد بود.

مقام‌های ارتش آمریکا  گفته‌اند که «فوتبال هسته‌ای» دیگری را آماده در اختیار دارند و منتظرند تا پس از رسیدن  بایدن به ریاست کل قوا، او را همراهی کنند.

بنا بر گزارش‌ها، ترامپ هنوز تصمیم نگرفته است که آیا به رسم نامه‌نگاری به رییس جمهوری بعدی و گذاشتن نامه روی میز فرماندهی دفتر ریاست‌جمهوری عمل کند یا خیر.

سی ان ان نیز در این رابطه می نویسد: ترامپ  در حال ترک کاخ سفید، قرار است با اتمام رسمی دوره خود به املاک مارالاگو در فلوریدا یا زمین گلف نزدیک آن برود.

در این گزارش آمده است که  ترامپ می‌خواهد صبح روز تحلیف جو بایدن و پیش از پرواز به فلوریدا، در پایگاه مشترک اندروز، مهمانی خداحافظی برگزار کند. مقام‌ها در مصاحبه با یواس‌اِی تودی گفته‌اند ممکن است در این مهمانی، رژه مخصوص پرچم و ۲۱ بار شلیک توپ هم‌زمان به نشانه احترام نیز اجرا شود. به گزارش نیویورک‌تایمز، احتمال دارد در این مهمانی فرش قرمز نیز پهن کنند و دسته موسیقی نظامی هم برنامه اجرا کند.

ترامپ که روز چهارشنبه برای بار دوم استیضاح شد (امری که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است) قرار است به‌جای شرکت در مراسم تحلیف، صبح آن روز برای آخرین بار کاخ سفید را ترک کند. از دهه ۱۸۶۰ تاکنون، اونخستین رییس جمهوری خواهد بود که در مراسم تحلیف رییس جمهوری بعد از خود شرکت نمی‌کند، اما مایک پنس، معاونش، اعلام کرده است که در این مراسم شرکت خواهد کرد.

همیشه رسم بر این بوده است که پیش از اجرای مراسم تحلیف، رییس جمهوری پیشین با خانواده رییس جمهوری جدید در کاخ سفید دیدار کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.