معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون با اتکا به توان و دانش صنعتگران و شرکتهای قطعه‌ساز افزون بر چهار هزار و ۶۰۰ قطعه مورد نیاز در صنایع ریلی داخل کشور تولید می‌شود.

۴۶۰۰ قطعه مورد نیاز صنایع ریلی در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد هادی ضیایی مهر در حاشیه بازدید از مجموعه راه آهن خراسان افزود: راه آهن برای ساخت ۵۵۰ قطعه وارداتی صنعت حمل و نقل ریلی کشور دست یاری به سوی شرکتهای دانش بنیان، قطعه سازان و مجموعه‌های دانشگاهی دراز کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی ۲ سال گذشته با هدف استفاده از ظرفیت و توانمندی داخلی از واردات ناوگان ریلی به کشور جلوگیری و واگن و لوکوموتیو داخلی جایگزین نمونه های خارجی شده است.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سامانه جامع "رونق و جهش تولید صنعت ریلی" در پایگاه اینترنتی راه آهن، مشخصات قطعات تولید داخل این صنعت و آدرس و مشخصات شرکتهای قطعه ساز جمع آوری شده تا نیازمندی های داخلی حتما با مراجعه به این واحدها تامین شود.

ضیایی مهر افزود: در همین سامانه ۵۵۰ قطعه ای که کماکان از خارج کشور وارد می‌شود، فهرست شده و به عنوان فراخوان از شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهی برای ساخت بومی آنها دعوت به عمل آمده است.

او ادامه داد: با اتکا به توانمندی و ظرفیتهای صنایع داخلی و تامین منابع مالی برای سرمایه گذاران این بخش، طی سالهای ۹۸ و ۹۹ ساخت ناوگان ریلی شامل واگنهای باری و مسافربری و لوکوموتیو در داخل کشور به ترتیب ۸۴ و ۲۰ درصد افزایش یافته است که همه این توفیقات مرهون توجه و تکیه بر توانمندیهای شرکتهای داخلی است.

معاون ناوگان راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تولید داخلی، رونق و جهش تولید و با تکیه بر توان ۲۹۶ شرکت قطعه ساز و کارخانه های سازنده و بازسازی کننده، شاهد تولید بومی ترمز واگن و "چرخ ملی" در ناوگان ریلی کشور بودیم که نتیجه آن خودکفایی کامل ایران در تولید واگن باری بود.

مجموع لوکوموتیو در گردش کشور ۶۲۷ دستگاه و مجموع واگن مسافربری، خدماتی و خودکشش در گردش نیز هزار و ۹۲۳ دستگاه است.

همچنین تعداد واگن های باری در گردش کشور نیز ۲۶ هزار و ۶۲۹ دستگاه ثبت شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.