بسته بودن مراکز شبانه‌روزی در این روزها، به دلیل شیوع ویروس کرونا، بنا بردرخواست خود مراکز و تأیید دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، اما زمانی که پای درد دل و صحبت کادردرمان در درمانگاه‌ها بنشینید؛ اغلب این مراکز در سطح شهر بحث امنیت را مطرح می‌کنند و می‌گویند: متأسفانه اگر ما در شیفت زمانی در کلینیک را باز بگذاریم، شاهد این هستیم که افرادی در پوشش مریض به این مکان می‌آیند و برای ما مشکل ایجاد می‌کنند.

شبانه‌روزی‌های روزکار!

یکی از این افراد که سه شب در هفته در منطقه حاشیه شهر به عنوان پرستار در مرکز حضور دارد، می‌گوید: آن درمانگاهی که در طول هفته می‌روم، متأسفانه در محله‌ای پرت قرار دارد و از نظر امنیتی دچار مشکل است. پزشکان شکایت دارند و می‌گویند امنیت ما تأمین نمی‌شود و به همین دلیل نمی‌توانیم درهای درمانگاه را باز بگذاریم.

در ادامه که بیشتر پیگیر شدیم، شنیدیم دکتر انجیدنی، مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بسته بودن درب داروخانه‌ها و درمانگاه‌های شبانه‌روزی را تخلف  عنوان می‌کند و می‌گوید: تا پایان طرح همه‌گیری کرونا، تمام شهروندان در نصف شب برای امر درمان می‌توانند با پایگاه اورژانس ۱۱۵تماس برقرار کنند تا با حضور آن‌ها در محل، بنا بر تشخیص آن‌ها برای امر درمان راهنمایی شوند یا به بیمارستان انتقال یابند.

دکتر انجیدنی با بیان اینکه تعداد آمبولانس‌های ۱۱۵ با تعداد گسترده‌ای در سطح شهر در این ایام حضور دارند، افزود: بنا بر تعداد پذیرش بیمار در ایام محدودیت‌های کرونا، مراکزی که بیمار بیشتری داشته اند، توانسته‌اند مراکز خود را باز نگه دارند.

مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأیید تعطیلی برخی از درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ساعات بامدادی بیان کرد: متأسفانه مواردی مشاهده شده که درمانگاه‌های شبانه‌روزی در ساعات نیمه‌شب که جزو شیفت کاری آن‌هاست، تعطیل هستند. وی با اشاره به بازدید مستمر از فعالیت درمانگاه‌های شبانه‌روزی در طول سال اظهار کرد: این درمانگاه‌ها بنا بر مجوز خود موظف به ارائه خدمات به صورت شبانه‌روزی هستند و باید تمام مدت پزشک به صورت شیفتی در این درمانگاه‌ها حضور داشته باشد.

دکتر انجیدنی با بیان این مطلب تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه برای رفاه حال مردم و بیماران، به طور جد برخورد خواهد شد. عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف درمانگاه‌های شبانه‌روزی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.