همزمان با سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س) مصادف با ۱۳ جمادی الاخر و روز تکریم مادران و همسران شهدا، کتاب «ام‌البنین نماد از خود گذشتگی» توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی معرفی شد.

کتاب «ام‌البنین نماد از خود گذشتگی» معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، مکتب اهل بیت(ع) در طول تاریخ پر افتخار خود، شخصیت‌هایی والا و ارزنده ای را پرورده است که هر یک سرچشمه خدمات و دگرگونی‌های بزرگ و گسترش دهنده معارف و اخلاق قرآنی در جوامع انسانی بوده‌اند. در میان آنان بانوانی نیز برای تبلیغ پیام الهی به‌ پا خاستند و دوشادوش مردان بزرگ تلاش کردند.

کتاب «ام‌البنین نماد از خود گذشتگی» می‌کوشد تا گوشه‌هایی از زندگی ام‌البنین(س)، بانوی نمونه و پاسدار راستین اهل‌بیت(ع) را آشکار سازد؛ بانویی که به حق اسوه ایثار، از خود گذشتگی و شکیبایی است.

ولادت، ازدواج، وفات و محل دفن این بانوی گرامی، سروده‌های ایشان، ام البنین و حدیث ام سلمه، ام البنین و داستان پدربزرگش ابو براء، ام‌البنین و سفر امام حسین(علیه السلام) و... از جمله عناوین موضوعاتی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

در بخشی با عنوان سروده‌های ام‌البنین آمده است: این بانوی بزرگوار شاعری خوش بیان بود. از جمله سروده‌های او شعری است که ابوالحسن اخفش آن را درکتاب «شرح‌الکامل» آورده است. وی هر روز در بقیع می‌آمد، برای فرزندش عباس نوحه سرایی می‌کرد و فرزند او عبیدالله را نیز به همراه خود می‌آورد. مردم مدینه که در میان آنان مروان بن حکم نیز بود به منظور شنیدن نوحه او گرد هم می‌آمدند و به سبب جانسوز بودن نوحه‌سرایی او همگی اشک می‌ریختند.

گفتنی است، این اثر که به قلم محمد رضا عبدالامیر انصاری نگاشته شده و موسی دانش کار ترجمه آن را بر عهده داشته، به دلیل استقبال بسیار برای هفتمین بار تجدید چاپ شده است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.