مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به تغییر وضعیت مشهد و چند شهر دیگر این استان از نظر شیوع ویروس کرونا هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص نحوه تداوم آموزش حضوری در مدارس مشمول بازگشایی، بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا و تصمیم ستاد استانی است.

ستاد استانی کرونا در مورد فعالیت مدارس خراسان رضوی تصمیم‌گیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده افزود: با توجه به این که ستاد استانی مقابله با کرونا امروز تشکیل جلسه می‌دهد احتمال طرح موضوع و تصمیم‌گیری در این زمینه وجود دارد و تا زمان برگزاری جلسه و بررسی کارشناسی وضعیت، نمی‌توان اظهار نظری داشت.

وی ادامه داد: در هر صورت ادامه روند آموزش بر پایه شبکه شاد و آموزشهای تلویزیونی همچنان برقرار است و خللی در آموزش درس به دانش‌آموزان وجود ندارد.

از ابتدای بهمن ماه و بر اساس ابلاغ وزارت آموزش و پرورش ۳۰ درصد مدارس خراسان رضوی مشمول بازگشایی شدند. طبق این دستورالعمل دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی و نیز دانش‌آموزان هنرستانهای واقع در مناطق با "وضعیت زرد" شیوع ویروس کرونا، در چارچوب بازگشایی مدارس در کلاسهای دروس مهارتی به مدت ۲ روز در هر هفته حضور می‌یابند. دانش‌آموزان تمامی پایه‌های تحصیلی مدارس دارای حداکثر ۵۰ دانش‌آموز واقع در مناطق با "وضعیت آبی" شیوع ویروس کرونا نیز می‌توانند به طور حضوری در کلاس درس حضور یابند.  

آموزش حضوری دانش‌آموزان در محیط مدرسه از ابتدای آذر ماه امسال تاکنون در سراسر کشور از جمله خراسان رضوی متوقف شده است و آموزشهای درسی به صورت مجازی ارائه می‌شود.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز معادل ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور را در اختیار دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.