وزیرخارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اماراتی خود، درباره توافق سازش، همکاری‌های نظامی با ابوظبی و همچنین کاهش تنش‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

رایزنی وزرای خارجه آمریکا و امارات درباره تنش‌های منطقه‌ای

قدس آنلاین:  «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه دولت جدید ایالات متحده بامداد پنجشنبه با «عبدالله بن زائد آل نهایان» همتای اماراتی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این تماس، درباره توافق سازش امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی، همکاری برای دفاع از امارات در برابر تهدیدهای منطقه‌ای و اقدام مشترک جهت کاهش تنش‌ها و پایان بحران‌های منطقه‌ای رایزنی کرد.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با عبدالله بن‌زائد، از حصول پیشرفت در کاهش اختلافات کشورهای عربی با قطر استقبال کرد.

وی همچنین بر فرصت‌های پیش‌روی امارات جهت کمک بیشتر و ایفای نقش مؤثرتر در ساختن «خاورمیانه‌ای آرام‌تر» تاکید کرد.

بلینکن پیش از این نیز با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره پاره‌ای از مسائل از جمله روابط دوجانبه، ایران و توافق‌های سازش تلفنی گفت‌وگو کرده بود.  

تماس بلینکن و بن‌زائد در حالی است که چند روز قبل،  وزارت خارجه آمریکا قراردادهای فروش تسلیحات پیشرفته از جمله جنگنده‌های «اف-۳۵» به امارات را تعلیق کرده بود.

پس از امضای توافق عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و ابوظبی بود که برخی رسانه‌های صهیونیستی فاش کردند، یکی از بندهای سری توافق صلح با امارات فروش جنگنده اف-۳۵ به طرف اماراتی است؛ مسئله‌ای که در ابتدا، انکار مقام‌های رژیم صهیونستی را در پی داشت بطوریکه مقام‌های این رژیم می‌گفتند که در صورت صحت این موضوع، این معامله «برتری نظامی» تل‌آویو را در منطقه در معرض خطر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.