حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: ۲۲ بهمن ماه، نماد واضح ساختن صالحانی است که می خواهند منتظر مصلح جهانی باشند. بیست و دوم بهمن ماه مقدمه ساز گستره حکومت "الله" برجهان زیر تدبیر پاکترین انسان هاست.

۲۲ بهمن مقدمه ساز گستره حکومت "الله" برجهان است

حجت الاسلام محمدرضایی تهرانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین درخصوص اهمیت شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، نقل قولی از مرحوم علامه تهرانی را بیان و عنوان کرد: از آن علامه پرسیدند که قبل از انقلاب نیز نماز می خواندیم و روزه می گرفتیم و روضه به پا می کردیم، پس چرا انقلاب کردیم؟ علامه می گوید: قبل از انقلاب حاکمیت اسلام نداشتیم و زیر پرچم کفر زندگی می کردیم.

این کارشناس مسایل دینی ادامه داد: وقتی زیر پرچم کفر زندگی کنیم، انجام اعمال دینی و آیین های اسلامی صوری و از حقیقت به دور خواهد بود. یکی از مهمترین وظایف جامعه اسلامی، تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی است. هرچند اکنون هم آن حاکمیت در اوج مبانی اسلامی را نداریم اما کار را شروع کرده ایم.

وی ابراز داشت: در زمان طاغوت زیر پرچم امام زمان(عج) نبودیم. زیر پرچم کفر و آمریکا و انگلیس بودیم. باید بدانیم که خداوند محتاج نماز و روزه ما نیست. فواید انجام اعمال دینی تنها برای خود ماست.

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز پس از بعثت تنها به خواندن نماز و انجام عبادات بسنده نکرده و پایه حکومت اسلامی خود را بر مبنای شعار" قُولُوا لا اِلهَ اِلا الله تُفلِحُوا" بنا نهادند. درواقع برپایی حکومت توحیدی ملاک و معیار مبارزات بوده است.   

وی با بیان این نکته که دلیل تحریم ها و فشارهایی که از ستمگران برما می شود نیز به همین دلیل است، تصریح کرد: ما به دنبال حاکمیت الله هستیم، اما شیاطین انسی از این موضوع ناراحت هستند و تلاش می کنند که این حرکت را متوقف کنند. آنها نمی خواهند این اتفاق در جهان به نتیجه برسد.

حجت الاسلام رضایی تهرانی خاطرنشان ساخت: اکنون انقلاب ما در سطح جهان و برای مستضعفان یک الگوی جدیدی را ارائه داده است که می توان علیه مستکبران و زورگویان عالم قیام کرد و حق خود را از آنها ستاند. باقی امت ها هم به این باور رسیدند که می توان از حکومت شیاطین جدا شد و به ریسمان الهی چنگ زد.

وی با اشاره به این موضوع که هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید جهان به دوقسمت بلوک غرب و بلوک شرق تقسیم شده بود، متذکر شد: بلوک غرب زیر نظر آمریکایی و بلوک شرق زیر نظر شوروی اداره می شد. درآن زمان هرگاه حرکت آزادی بخشی صورت می گرفت، به این شکل بود که تنها ارباب تعویض می شد و نه قیام و رهایی از ظلم. قیام کنندگان تنها از دامن یک ابرقدرت خارج شده و به دامن دیگری پناه می بردند.

وی افزود: در این میان برخی از کشورها نیز دور یکدیگر جمع شده و جنبشی به نام غیرمتعهدها تشکیل دادند. به این معنی که هیچ تعهدی به بلوک غرب یا شرق نداشته باشند. اما به مرور زمان این کشورها به کشورهایی تبدیل شدند که به هر دو طرف متعهد شدند. بدین معنی که برای جلوگیری از فشارهای یک طرف به طرف دیگر باج می دادند. درواقع به هر دو بلوک باج می دادند.

این استاد حوزه مدعی شد: انقلابی به شکل و شمایل انقلاب اسلامی ایران با یک رهبر و اهداف دینی، برای اولین بار در دنیا اتفاق افتاد. انقلابیون ایرانی برخلاف دیگر انقلاب های رایج دنیا می گفتند که ما تنها می خواهیم بنده "الله" باشیم و نمی خواهیم عبد هیچ حکومت دیگری باشیم. این حرکت اسلامی نه تنها در جهان اسلام بلکه در جهان بشری الگو ساز شده است.

وی مطرح کرد: در انقلاب اسلامی، ما حاکمیت الله را در دنیا فریاد زدیم. تمام مخالفت های زورگویان جهان با این قیام نیز به همین دلیل است که چرا ما می خواهیم نظمی که حکومت های شیطانی در دنیا بوجود آورده بودند را به هم ریخته و حکومت الهی را بنا نهیم. ما تلاش کردیم تا بتوانیم برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) بر دنیا مقدمه سازی کنیم و تاکنون به موفقیت هایی نیز دست یافته ایم.

حجت الاسلام رضایی درخصوص پیامی که بیست و دوم بهمن به دنیا مخابره می کند، گفت: ۲۲ بهمن ماه، نماد واضح ساختن صالحانی است که می خواهند منتظر مصلح جهانی باشند و به سمت او حرکت کنند. بیست و دوم بهمن ماه مقدمه ساز گستره حکومت "الله" برجهان زیر تدبیر پاکترین انسان هاست.

وی ابراز داشت: به رغم تمام  اختلاف سلیقه ها در کشور و خط بازی های سیاسی چپ و راست و برخی اقدامات اشتباهی که مدیران رده میانی یا رده بالا دارند، جهت گیری حرکت اسلامی به دلیل اینکه رهبری این نظام به دست ولی فقیه است به سمت قله بوده و در متن گام دوم انقلاب اسلامی نیز به مبانی این حرکت اشاره شده است. به حول و قوه الهی ما تمام سختی ها و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و به موفقیت نهایی خواهیم رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.