رییس امورHSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به نصب و راه اندازی وسایل‌گرمایشی در منازل، رعایت نکات ایمنی حتی در روزهای گرم زمستانی هم مهم و ضروری است.

رعایت نکات ایمنی گاز در روزهای گرم زمستان هم مهم است

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، محمد ایمانی‌فر با اعلام این مطلب افزود: اولین نکته در مورد رعایت نکات ایمنی گاز، اطمینان از نصب صحیح و کارکرد درست وسایل گاز سوز است. شعله گاز برای سوختن در بخاری یا پکیج نیازمند دودکش برای انتقال گازسمی است. این دودکش باید به صورت H شکل با ارتفاع حداقل یک متر از پشت بام نصب شود.
وی افزود: جنس لوله بخاری هم باید فلزی بوده و تحت هیچ شرایطی نباید از لوله های فنری یا آکاردئونی برای بخاری یا آبگرمکن استفاده کرد. همچنین استفاده از شیلنگ‌های لاستیکی معمولی به دلیل فساد فوری در برابر ترکیبات نفتی و گازی ممنوع است. برای وصل اجاق گاز، بخاری و سایر وسایل گرمایشی که استفاده از شیلنگ برای اتصال آنها به سیستم لوله‌کشی گاز الزامی است؛ باید از شیلنگ‌های لاستیکی تقویت شده (چند لایه) که مخصوص گاز است استفاده کرد. دقت کنید شیلنگ‌های گاز را در محل اتصال به شیر و دستگاه گازسوز به‌وسیله بست فلزی مهار کنید.
رییس امور HSE و پدافندغیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: بعد از روشن شدن وسیله گاز سوز حتما از گرم بودن دوکش اطمینان حاصل کنید؛ سرد بودن لوله دودکش در هنگام سوختن گاز طبیعی نشانه  عدم مکش گازهای سمی است.
وی یادآور شد: هم‌اکنون 100 درصد جمعیت شهری و بیش از 93 درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی استفاده می کنند که این مهم نیازمند ارتقای سطح دانش و آگاهی مردم در مورد ایمنی گاز است.
ایمانی فر گفت: مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی با شماره تلفن 1894 آمادگی دارد تا در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت نسبت به ارائه مشاوره های ایمنی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.