«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که با «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در مورد مسائل مربوط به ایران و فلسطینی‌ها اختلاف دارد.

اعتراف نتانیاهو به اختلاف نظر با بایدن در مورد مسائل ایران و فلسطین

قدس آنلاین: پایگاه اطلاع‌رسانی «الشرق الاوسط» روز سه شنبه نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت و گو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: به رغم این اختلاف نظر، روابط بین او و بایدن رئیس جمهوری آمریکا قوی است.     

بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از به قدرت رسیدن از  ۲۰ ژانویه تاکنون با تعدادی از رهبران، رؤسای جمهوری و مقامات کشورهای جهان تماس تلفنی برقرار کرده است، اما تماس با نتانیاهو را نادیده گرفته است.  

در همین حال، کاخ سفید روز جمعه بدون اینکه تاریخی مشخص کند، اعلام کرد که بایدن و نتانیاهو به زودی با یکدگیر صحبت می‌کنند.  

نتانیاهو با رد این ایده که بایدن عمدا" از او دوری می‌کند، به شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اسرائیل گفت: او [ بایدن ] تماس خواهد گرفت ... ما نزدیک به ۴۰ سال روابط دوستانه بسیار قوی داریم، زمانی که من به عنوان دیپلمات اسرائیل به واشنگتن رفتم و او نماینده ایالت «دلاور» در سنا بود. 

حدس و گمان‌هایی وجود دارد که بایدن رئیس جمهوری دمکرات آمریکا ممکن است از روابط نزدیک نتانیاهو با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا که دو روز پس از مراسم تحلیفش در سال ۲۰۱۷ با نخست‌وزیر اسرائیل تماس گرفت، ناراضی باشد، اما نتانیاهو در این باره گفت: ما همچنان مسائل زیادی داریم که در مورد آن‌ها با یکدیگر توافق داریم و اتحاد ما درباره آن‌ها بسیار قوی است ... اما در مورد مساله ایران و فلسطین نیز اختلافاتی وجود دارد. 

 الشرق الاوسط اضافه کرد: بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای با ایران که ترامپ از آن خارج شد و همچنین مخالفت واشنگتن با شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی که فلسطینی‌ها به دنبال تاسیس کشور خود هستند، ممکن است نتانیاهو را در معرض انتخاب آن‌ها یا اتحاد واشنگتن و تل آویو قرار داده باشد. 

برخلاف دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا که نخستین تماس و سفر خود را به دیدار به مقامات سعودی و صهیونیستی اختصاص داد، بایدن هنوز حاضر نشده است با بنیامین نتانیاهو که دارای پرونده فساد است و شرایط متزلزلی در سرزمین‌های اشغالی دارد، تماس بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.