رییس هیات شطرنج خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه رقابت‌های جام فردوسی در سال گذشته انجام نشد، سعی خواهیم کرد در اسفندماه این رقابت‌ها را با حضور حداکثر ۶۰ شرکت کننده به همراه چند شطرنج‌باز بین‌المللی برگزار کنیم.

احتمال برگزاری جام شطرنج فردوسی با حضور تیم‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین، رضا پاشانجاتی در خصوص وضعیت هیات شطرنج استان، اظهار کرد: به مناسبت روز پدر، در پنجم اسفندماه مسابقه برق‌آسا ریتد برگزار خواهدشد که جدول آن برای فدراسیون جهانی و ایران هم ارسال می‌شود. در ششم اسفندماه هم مسابقات سریع مردان را در نظر داریم برگزار کنیم. در اسفند سال قبل قرار بود مسابقات جام فردوسی در مشهد برگزار شود که شیوع بیماری  کرونا مانع از آن شد.

وی افزود: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امیدواریم بتوانیم رقابت‌های جام فردوسی را با حداکثر ۶۰ شرکت کننده در اسفندماه و در سه بخش برق‌آسا، سریع و استاندارد برگزار کنیم. احتمالا چند شرکت کننده خارجی هم در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی بیان کرد: سه دوره داوری فدراسیون شطرنج در سال ۹۹ برگزار کردیم. همچنین دو دوره مربی‌گری درجه سه در استان برگزار کردیم. این دوره‌ها به صورت آنلاین برگزار شد، اما آزمون کتبی به صورت حضوری گرفته شد.

پاشانجاتی اضافه کرد: کلاس‌های آموزشی هم به صورت آنلاین و همچنین حضوری و با رعایت پروتکل‌ها برگزار شد. تنها استان کشور بودیم که توانستیم پنج دوره مسابقات ریتد در سال ۹۹ برگزار کنیم که از این نظر نسبت به سایر استان‌ها عملکرد بهتر و موفق‌تری داشتیم.

وی در خصوص برنامه اعلامی فدراسیون برای سال ۱۴۰۰ گفت: فدراسیون شطرنج نزدیک به یک سال است که با سرپرست اداره می‌شود. باید ببینیم چه زمانی مجمع انتخاباتی برگزار و رییس جدید مشخص خواهدشد. به دلیل بیماری کرونا و همچنین برگزار نشدن مجمع انتخابات ریاست فدراسیون، فینال قهرمانی کشور در دو بخش آقایان و بانوان و رقابت‌های لیگ برتر هم کنسل شده است. 

رییس هیات شطرنج خراسان رضوی افزود: امیدوارم بدون هیچ مشکلی بتوانیم فعالیت‌های خود را در سال جدید پیگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.