استاندار خراسان رضوی گفت: سنگ‌اندازی و دیوانسالاری اداری از سوی دستگاههای اجرایی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست زیرا باید خدمات روان، در حداقل زمان و بدون منت به فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ارائه شود.

 سنگ‌اندازی دستگاههای اجرایی پذیرفتنی نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه پس از بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی توس مشهد، در نشست کارگروه ستاد تسهیل خراسان رضوی افزود: دشمنان در شرایط جنگ اقتصادی با حداکثر توان به مقابله با ایران برآمده‌اند و این در حالی است که فعالان اقتصادی به عنوان جهادگران در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارند.

وی ادامه داد: توجه به مشکلات واحدهای تولیدی و گرهگشایی از کار آنها در "سال جهش تولید" و شرایط سخت جنگ اقتصادی ضروری است لذا باید با همکاری حداکثری معضلات و تنگناهای بخش تولید را حل کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: عمل به مصوبات کارگروه ستاد تسهیل تکلیف قانونی است و دستگاه‌هایی که به مصوبات عمل نکنند، به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: نشستهای کارگروه ستاد تسهیل به صورت مستمر و در روزهای یکشنبه هر هفته طی بازدید از واحدهای تولیدی و با محوریت آن واحدها برگزار می‌شود، مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در نشستها حضور یافته و از قبل اطلاعات لازم را نسبت به هر واحد تولیدی کسب کنند.

معتمدیان ادامه داد: مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز باید از سوی دبیرخانه به صورت مستمر هم در سطح استانی و هم از سوی مسوولان در سطح ملی پیگیری شود و همچنین بررسی لازم در زمینه عدم اجرای مصوبات این کارگروه نیز انجام گیرد.

وی توصیه کرد با همکاری حداکثری همه مسوولان و بهره گیری از ظرفیتهای قانونی، مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری و حل شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در ۱۱ ماه امسال گروه‌های کاری ذیل کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در زمینه تامین مالی بانکی و تسهیلات، انرژی، محیط زیست، شهرکهای صنعتی و زمین، زیربنایی، طرحها و سرمایه گذاری، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و گمرک، امور کشاورزی و امور اصناف ۱۳۰ نشست برگزار کردند.

محمدرضا مس فروش افزود: این گروه‌های کاری ۷۱۶ پرونده را بررسی کردند که منجر به صدور ۹۶۲ مصوبه شده و ۴۷۲ مصوبه اجرا شده است.

وی ادامه داد: در مجموع کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی ۱۸۳ نشست برگزار کرده و هزار و ۲۹۹ پرونده را مورد بررسی قرار داده که منجر به صدور هزار و ۵۵۵ مصوبه شده و از این مصوبات ۷۷۶ مورد اقدام شده و ۶۸۵ مورد نیز در دست اقدام است.

در نشست امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی مشکلات ۱۳ واحد تولیدی در زمینه بدهی تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی، بدهی بانکی، تامین سوخت در فصل زمستان برای واحدهای ریخته گری، افزایش سهمیه مواد پتروشیمی، دریافت مجوز فعالیت از سازمان نظام مهندسی کشاورزی، درخواست پروانه بهره برداری در پالایشگاه، مشکل قرار گرفتن در حریم بررسی و راهکارهای لازم برای آن اتخاذ شد.

در این مراسم استاندار خراسان رضوی از چهار واحد تولیدی سراج نور توس، آرین قطعات پیوند، پارس شعاع نو، نیان الکترونیک که زمینه فعالیت آنها در خصوص لوازم برقی بود، بازدید کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.