«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در پیامی درگذشت «انیس نقاش» مبارز و اندیشمند لبنانی را تسلیت و گفت و او را نماد شرافت و پایبندی به سرزمین نامید.

بشار اسد: انیس نقاش نماد شرافت و معنای پایبندی به هدف بود

قدس آنلاین: در این پیام که خطاب به خانواده انیس نقاش صادر و ارسال شده، رئیس جمهوری سوریه با تسلیت درگذشت این متفکر و مبارز لبنانی مراتب تسلیت خود را اعلام کرد.

در پیام بشار اسد آمده است که با غم و  اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت انیس نقاش متفکر و مبارز عربی را دریافت کردم؛ اینجانب درگذشت انیس نقاش را به شما و همه مبارزان جبهه مقاومت تسلیت عرض می کنم و رحمت و غفران  الهی را برای آن مرحوم مسألت می نمایم و برای شما (خانواده وی) نیز صبر و آرامش آرزومندم.

رئیس جمهوی سوریه در این پیام نوشت که انیس نقاش عمر خود را در جبهه مقاومت در برابر اشغالگران وحامیان منطقه ای آنها سپری کرد و با جان و اندیشه خود از اهداف عربی دفاع کرد.

وی ادامه داد که نقاش یکی از نمادهای شرافت است که نام او در جهان جاودانه خواهد ماند و نسل های عرب می توانند از او معنای پایبندی به سرزمین و دفاع از آن و جنگیدن برای اهداف مقدس را بیاموزند.

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه هم در پیامی با عرض تسلیت درگذشت انیس نقاش، او را فردی شجاع خواند که به خاطر مواضعش در خصوص مقاومت و اصول محکمی که داشت، شناخته شده است.

به گفته وی انیس النقاش شجاعانه و در تاریک ترین شرایط طرح هایی را ارایه کرد که هدف آن اتحاد کشورهای عربی بود.

انیس نقاش از چهره های قدیمی و سرشناس مقاومت و تحلیلگر برجسته لبنانی و مبارز عرب روز گذشته (دوشنبه) در سن ۷۰ سالگی به علت ابتلا به ویروس کرونا در دمشق پایتخت سوریه درگذشت.

شبکه المیادین در خبری اعلام کرد که جسد انیس امروز سه شنبه از دمشق به بیروت منتقل و به خاک سپرده خواهد شد.  

"انیس نقاش" مبارز لبنانی و عضو سابق جنبش فتح بود که بخش بزرگی از عمر خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی صرف کرد.

نقاش  در سال ۱۹۶۸ به جنبش فتح پیوست و مسئول آموزش نیروهای این جنبش در اردوگاهی در جنوب لبنان را بر عهده داشت. او همچنین در تمامی سال‌های مبارزه ارتباط قوی با حزب‌الله لبنان و شخص «شهید عماد مغنیه» داشت. به طوریکه در مصاحبه‌ای گفته بود: «اگر کسی به من می‌گفت که همه جان و وجودم را برای یک ساعت از عمر او بدهم، این کار را برای کسی جز عماد نمی‌کردم.»

او همچنین در سال‌های اقامت در دمشق، مرکز مطالعاتی امان را راه انداخت. بسیاری از کاربران عربی نوشته‌اند که انیس نقاش تمامی عمر خود را برای آزادی فلسطین و مقاومت هزینه کرد. چه زمانی که در دوره جوانی در لبنان نیروهای فتح را آموزش می‌داد، چه زمانی که برای انقلاب اسلامی ایران دست به سلاح برد و چه زمانی که با اقامت در دمشق به فعالیت پژوهشی و رسانه‌ای در راستای اهداف مقاومت مشغول شد.

او در سال ۱۹۸۰ به اتهام تلاش برای ترور بختیار آخرین نخست وزیر ایران قبل از پیروزی انقلاب به زندان افتاد. او پس از آزادی از زندان فرانسه در سال ۱۹۹۰ به تهران بازگشت و زندگی عادی اش را خارج از موطن اش از سر گرفت. اگر چه در سال های پس از آزادی بارها به لبنان و سوریه هم سفر کرد.

انیس نقاش در طول سال های گذشته به عنوان پیشگام رسانه ای در حوزه مقاومت فعال بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.