رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از انتشار کتب کمک آموزشی رشته معارف و جلد نخست اسناد لانه جاسوسی خبر داد .

رونمایی از اسناد لانه جاسوسی برای استفاده دانش آموزان

قدس آنلاین: حامد تقدیری رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به انتشار نمونه سوالات کمک آموزشی رشته معارف گفت: با توجه به آنکه تاکنون شرکت ها و موسسات آموزشی برای رشته معارف به صورت تخصصی ورود پیدا نکرده بودند ‍، برای نخستین بار سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا با هدف کمک به آموزش دانش‌آموزان در دو حوزه محتوایی و بانک سوالات اقدام به انتشار کتاب‌های کمک آموزشی باعنوان« همدم » «همراه معلمان و دانش آموزان معارف» نمود .

وی خاطر نشان کرد: در حوزه محتوایی نکات مهم مطالب درسی و سوالات متنوع برای استفاده دبیران و دانش آموزان در ایام امتحانات و به صورت استاندارد تدوین شده است.

تقدیری تاکید کرد: این کتاب ها در جلسه کمیته عالی معارف وزارت آموزش و پرورش و با حضور  دکتر امانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش ، حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه های علمیه ، آقای حاجیان زاده مسول دفتر همکاری حوزه و آموزش و پرورش و بنده و چند نفر از اعضای کمیته عالی معارف رونمایی شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که رشته معارف عمدتاً در مدارس وابسته تدریس می‌شد، تاکنون شرکت ها و موسسات برای تدوین کتب تست برای این رشته ورود جدی نکرده بودند، لذا دانش آموزان برای رقابت در کنکور با مشکل کم بود منابع تستی روبرو بودند، بنابراین مجموعه مدارس صدرا با تهیه کتاب های آموزشی و ارائه آن به صورت رایگان در سایت ها و کانال های سازمان مدارس صدرا به آدرس imso.ir سعی در حل این مشکل نموده است.

تدوین اسناد لانه جاسوسی برای استفاده رایگان دانش آموزان

همچنین تقدیری در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای تدوین اسناد لانه جاسوسی برای استفاده دانش آموزان گفت: اسناد لانه جاسوسی در یازده جلد منتشر شده بود، اما رهبری تاکید داشتند که این اسناد باید به گونه‌ای تدوین شود که برای دانش‌آموزان قابل دسترس و قابل فهم باشد .

رئیس سازمان مدارس صدرا تصریح کرد: سازمان مدارس صدرا برای اولین بار جلد نخست این اسناد را برای استفاده دانش آموزی و بصورت رایگان رونمایی کرده و آن را به صورت فایل های قابل دسترس دانش آموزان در سایت و کانال های خود قرار داده است .

وی در پاسخ به این سوال که هدف از ارائه آن به صورت فایلهای بارگذاری شده در فضای نت چیست، خاطرنشان کرد: از آنجا که معمولاً هزینه قیمت تمام شده نسخه چاپی بالا خواهد بود و ارائه آن به همه دانش آموزان مقدور نخواهد بود، این سازمان تلاش کرد که محتوای مذکور را به صورت رایگان در اختیار همگان به ویژه دانش آموزان قرار دهد و تعداد محدودی که برای نگهداری در کتابخانه ها و اسناد نوشتاری لازم است، چاپ  ومنتشر  کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.