افشاگر اسرار آل سعود در فضای مجازی که خود را با نام "مجتهد" معرفی می‌کند، با انتشار پستی توئیتی اعلام کرد گزارشی که سیا درباره قتل جمال خاشقجی منتشر کرده همه واقعیت نیست.

مجتهد: گزارش سیا درباره قتل خاشقجی همه واقعیت نیست

قدس آنلاین: «مجتهد» در واکنش به انتشار گزارش قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و افشای نقش «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در این جنایت با انتشار توئیتی اعلام کرد، این گزارش درواقع محمد بن سلمان را با جزئیاتی از رفتارهای خشونت‌آمیز وی محکوم کرد که اغلب کسانی که منتظر انتشار گزارش مذکور بودند، انتظار آن را نداشتند.

وی اضافه کرد: اما این مهم است که سیا اطلاعات مستقیمی از تماس ها و پیامک‌های میان محمد بن سلمان و «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان (برادر محمد بن سلمان) و «سعود القحطانی» مشاور سابق ولیعهد سعودی و ... دارد و همه واقعیت ها آن چیزی نیست که در گزارش آمده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه با انتشار گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی که در دولت قبل تهیه شده اما از انتشار آن توسط ترامپ جلوگیری شده بود، اعلام کرد که «ربودن» یا «قتل» جمال خاشقجی در استانبول با موافقت شخص  محمد بن سلمان بود است و ماموران قتل او با دو فروند جت متعلق به  شرکت هواپیمایی محمد بن سلمان عازم این ماموریت شده بودند.

خاشقجی در اکتبر ۲۰۱۸ پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.