نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مقاومت و صلابت در برابر دشمن بزرگترین درس مکتب حضرت زینب(س) است.

مقاومت در برابر دشمن بزرگترین درس مکتب حضرت زینب(س) است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس در ویژه برنامه سالروز رحلت پیام آور قیام کربلا حضرت زینب کبری(س) که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: حضرت زینب کبری(س) دارای شخصیت والایی است که متاسفانه بسیاری از ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار در تاریخ مغفول مانده است.

وی تصریح کرد: ما وقتی می خواهیم شخصیت این بانوی بزرگ را به تصویر بکشیم بیشتر به جنبه تحمل مصائب و سختی های فراوان و صبری که آن حضرت در جریان حادثه کربلا و اسارت خاندان پیامبر(ص) متحمل شدند می‌پردازیم.

امام جمعه مشهد افزود: صبر و بردباری هرچند برای حضرت زینب کبری(س) یک فضیلت محسوب می شود ولی شخصیت آن حضرت تنها به همین ویژگی خلاصه نمی شود و حضرت زینب(س) دارای فضایل بسیاری از جمله علم، تقوا و... نیز بودند.

وی ابراز کرد: دشمن در جریان اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع) می خواست خاندان آن حضرت را به ذلت بکشاند تا آنها در برابر دشمن و همچنین در چشم مردم خوار و ذلیل شوند ولی اقدامات حضرت زینب(س) موجب شد عکس این خواسته اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: خطبه های آتشین آن حضرت در کاخ یزید پایه های این کاخ را به لرزه درآورد و موجب ترس و وحشت یزیدیان شد.

ملت ایران مقاومت را در مکتب حضرت زینب(س) آموخته اند

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یزیدیان به اسیران کربلا آب و غذا نمی دادند تا آنها برای تهیه آب و غذا به آنها التماس کنند و خوار شوند ولی آنها هرگز از دشمن طلب آب و غذا نمی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران بیان کرد: هرچند که به خاطر تحریم های دشمن به ملت ما رنج و سختی وارد آمده ولی از آنجا که این ملت پرورش یافته مکتب حسینی است هرگز در برابر خواسته های استکبار جهانی تسلیم نخواهند شد.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ملت ایران این مقاومت را در مکتب سیدالشهدا(ع) و مکتب حضرت زینب(س) آموخته اند و این مقاومت در واقع تحقق شعار نهضت عاشورا یعنی شعار «هیهات منا الذله» است.

گفتنی است؛ قرائت زیارت امام حسین(ع) در نیمه ماه رجب توسط امیر عارف، قرائت زیارت رجبیه توسط حمید اکبری و ذکر توسل به اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود و در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله علم الهدی اقامه شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.