نفایس اهدایی آیت‌الله واعظ طبسی به حرم مطهر رضوی به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی رونمایی شد.

نفایس اهدایی آیت‌الله واعظ طبسی به حرم مطهر رضوی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، در هفتاد و پنجمین برنامه سه شنبه های فرهنگی که به مناسبت پنجمین سالگرد رحلت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت فقید آستان قدس رضوی برگزار شد، از دو نسخه قرآن خطی نفیس اهدایی ایشان به کتابخانه این آستان مقدس رونمایی شد.
همچنین در این مراسم سند وقف مجتمع حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)، که در سال ۱۳۷۹ توسط مرحوم آیتالله واعظ طبسی در زمینی به مساحت ۱۵۳۰ مترمربع و زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع وقف آستان قدس رضوی شد، به نمایش گذاشته شد.
در مرکز اسناد و مطبوعات گنجینه رضوی، ۴۰۰ عنوان سند مکتوب از مرحوم آیتالله واعظ طبسی موجود است. همچنین در این مرکز ۲۴۶۰ برگ سند در قالب فایل دیجیتال، ۶۷۲  قطعه عکس مربوط به قبل و بعد از انتصاب به نیابت تولیت در  سال ۱۳۵۷،   ۵۲۳۴ قطعه عکس در قالب فایل دیجیتال، ۱۰۸ فیلم و ۱۰۵۹ فایل صوتی از ایشان موجود است که تعدادی از این آثار در معرض بازدید قرار گرفت.
گفتنی است، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی، دو نسخه خطی قرآن کریم، شِش نسخه کتاب چاپ‌سنگی، ۲۷ اثر نفیس موزه‌ای از جمله تابلوی مرصع حدیث سلسله‌الذهب با استفاده از سنگ‌های فیروزه و عقیق و یک تخته قالیچه تمام ابریشم با طرح لچک ترنج که اغلب از سوی شخصیت‌های مختلف به ایشان اهدا شده بود و همچنین ۵ هزار و ۶۰۰ نسخه نشریات ادواری شامل مجله، روزنامه و سالنامه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی در موضوعات مختلف اسلامی، فرهنگی و علمی را به آستان قدس رضوی اهدا کرده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.