سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: اجرای طرح ملی "برق امید" برای مشترکان کم مصرف و تخفیف ۱۰۰ درصدی در مشهد تاکنون ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی در بر داشته است.

صرفه جویی ۲۰ میلیارد ریالی برق شهروندان مشهدی با اجرای طرح "برق امید"

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاشی افزود: طرح ملی "برق امید" از ابتدای آبان ماه در کشور از جمله مشهد مقدس اجرا شد که در راستای اجرای این طرح مشترکان به سه گروه پرمصرف، کم مصرف و خوش مصرف دسته بندی شدند.

وی اضافه کرد: الگوی صحیح مصرف برق شامل مشترکانی می‌شود که متوسط مصرف ماهیانه آنان در ماه‌های گرم سال ۳۰۰ کیلووات ساعت و کمتر از این میزان و متوسط مصرف آنان در ماه‌های سرد سال ۲۰۰ کیلووات ساعت و کمتر از این میزان است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: مشترکان خوش مصرف، مشترکانی هستند که طبق الگوی مصرف وزارت نیرو عمل کرده باشند لذا در محاسبه مبلغ قبض مصرفی‌شان هیچ گونه تغییری ایجاد نشده است و کماکان مثل گذشته هزینه برق مصرفی خود را خواهند پرداخت.

کاشی افزود: بر این اساس، مشترکانی که متوسط مصرف ماهیانه برقشان در ماه‌های گرم سال ۱۰۰ کیلووات ساعت و کمتر و در ماه‌های سرد سال ۸۰ کیلووات ساعت و کمتر باشد هیچ مبلغی پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: مشترکانی که بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه مصرف کنند جزء مشترکان پرمصرف به شمار رفته و محاسبه قبوض برق آنان متفاوت است و برای کمک به این مشترکان تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ فرصت داده شده است و در صورتی که رویه مصرف برق خود را تغییر دهند و در زمره مشترکین خوش مصرف قرار گیرند هزینه برق مصرفی آنان کمتر خواهد شد.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک در این شهر وجود دارد که ۱۷ درصد از تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق برخوردار شده و جزء مشترکان کم مصرف هستند و ۵۰ درصد از مشترکان خوش مصرف و ۳۳ درصد از مشترکان پرمصرف هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.