محمدحسین روشنک گفت: اگر گاهی درخواست هایمان محقق نمی‌شود، بخاطر تضادی است که بین فعالان اقتصادی وجود دارد.

تضاد منافع بین فعالان اقتصادی، عامل محقق نشدن اهداف صادراتی

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد در جلسه کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با قدردانی از صادرکنندگانی که در گذر از بحران‌های امسال توانستند روند صادرات را تداوم ببخشند، گفت: این اتفاق تلاش شبانه روزی را می‌طلبید؛ کسانی که در این بحران ارزی و حمل و نقلی و زیرساختی، توانستند صادرات کنند و نمونه هم باشند، قابل تقدیر هستند.
او افزود: شرایط مثبتی در سال گذشته و امسال در حوزه صادرات نداشتیم و مشکلاتی پیش روی صادرکنندگان وجود داشت. در اتحادیه به این نتیجه رسیدیم که تضاد منافع بین فعالان اقتصادی در تصمیم گیری مسئولان به شدت نقش دارد.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: تضادها و مشکلات این چنینی برای حوزه مدیریت کشور و فعالان اقتصادی مسائل و چالش‌هایی به وجود می‌آورد. نکته اینکه اگر می‌بینیم گاهی حرف و درخواست هایمان محقق نمی‌شود، بعضا به خاطر تضادی است که بین فعالان اقتصادی هم وجود دارد.
روشنک بیان کرد: در حوزه واردات در محدوده خراسان رضوی دارای مشکلاتی هستیم و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در این استان اتفاق نمی‌افتد.
او با بیان اینکه تمایل استان ما بیشتر به سمت صادرات به افغانستان است، تصریح کرد: آن‌ها هم دوست دارند به کشور ما صادرات داشته باشند یا حداقل ترانزیت کنند و باید به خواسته شان توجه کنیم.

لزوم بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای الزامات توسعه صادراتی استان

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بارگانی مشهد تاکید کرد: امسال برای انتخاب صادرکنندگان نمونه انتخابی ملی و استانی، همه بررسی‌ها در همان لحظات اول صورت گرفت و مشاهده شد که هیچ گونه تخلفی در هیچ زمانی در پرونده این افراد نبوده است. این صادرکنندگان تعهد ارزی و بدهکاری بانکی و مالیاتی نداشته اند.
روشنک اظهار کرد: در خراسان رضوی در حوزه کارت بازرگانی به دلیل حساسیتی که مسئولان کمیسیون تجارت در پیگیری موضوع داشتند، کمترین مشکل در این حوزه را شاهد بودیم.

او افزود: اتحادیه صادرکنندگان در سال‌های گذشته جزو افتخارات بزرگ استان بوده است؛ شیوه نامه‌ای تحت عنوان الزامات توسعه صادرات استان در اتحادیه و به اتفاق اتاق بازرگانی تهیه شد و در کمیسیون تجارت، هیئت نمایندگان اتاق، شورای گفت و گو و کارگروه توسعه صادرات و حتی جلسه هیئت دولت تصویب شد اما متاسفانه بخش‌های زیادی از این الزامات مغفول مانده است.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: صادرکنندگان باید مسائل پیش روی خود را به اتحادیه و اتاق بازرگانی اعلام کنند. امروز وضعیت به گونه‌ای است که این تشکل‌ها حتی به صورت موردی هم مسائل افراد را بررسی می‌کنند و این ظرفیت خوبی برای حل مشکلات است.
روشنک به شرایط کرونا در استان پرداخت و بیان کرد: ما به شدت نگران کرونا در یک ماه آینده هستیم؛ زیرا اگر پیک در خراسان و مشهد اوج بگیرد به دلیل زائرپذیر بودن مشهد، پایان سال سختی خواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.