۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 742685

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره ‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این استان تحت تاثیر جریان‌های ناپایدار جوی خواهد بود و از ساعات آینده و به تدریج بارشها از نواحی غربی و شمالی استان آغاز می شود.

هوای خراسان رضوی بارانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده افزود: در حال حاضر آسمان استان خراسان رضوی در بیشتر نقاط ابری و نیمه ابری همراه با وزش باد در برخی از مناطق استان است ولی بعد از ظهر امروز شاهد تقویت بارشها در بیشتر نقاط استان خواهیم بود.

وی با استناد به پایش وضعیت جوّی مبتنی بر تحلیل تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی ادامه داد: این بارشها در ابتدای آغاز به فعالیت به شکل رگبار همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و با توجه به این که بیشتر بارش‌ها در نیمه شمالی و برخی نقاط غربی استان رخ خواهد داد احتمال آبگرفتگی در نقاط بسیار زیاد است.  

کارشناس اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی گفت:بر اساس این اطلاعات امروز و فردا در بیشتر نقاط استان شاهد افزایش سرعت باد خواهیم بود به طوری که در مناطق جنوبی و شرقی استان این وزش باد همراه با گرد و خاک شدید رخ خواهد داد و سرعت وزش باد می‌تواند به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت هم برسد که این اتفاق، احتمال بروز خسارت در این مناطق را افزایش خواهد داد.

آهنگرزاده افزود: پیش بینی می شود امشب و اوایل وقت فردا بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی استان به شکل برف، کولاک برف و تشکیل مه خواهد بود  و دمای هوا به صورت موقت بین پنج تا هشت درجه در خراسان رضوی کاهش خواهد داشت به طوری که در نیمه شمالی استان بیشترین کاهش دما وجود دارد.  

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌های پراکنده در شمال غرب خراسان رضوی گزارش شده است. همچنین بیشترین مقدار سرعت باد در سرخس با ۶۸ کیلومتر در ساعت رخ داده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.