معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات گفت: در یک ماه گذشته افزون بر ۴ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.

تابش: ۴ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات ترخیص شد/ هیچگونه افزایش قیمتی تا پایان سال در بازار اتفاق نمی‌افتد

قدس آنلاین؛ به نقل از شاتا، عباس تابش با بیان اینکه مشکلی در تامین کالای اساسی نداریم، افزود: مصوبه تنظیم بازار برای ۲ ماه آخر سال ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه است. آمارها نشان می‌دهد سقف جوجه‌ریزی دارد رعایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمایت از تولیدکنندکان و مصرف‌کنندگان با بیان اینکه پس از تامین گوشت مرغ در توزیع آن مشکلی وجود ندارد گفت: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام و مرغ استحصالی تحویل شبکه توزیع با مسئولیت سازمان حمایت دهد.

تابش بیان کرد: متاسفانه در چند روز گذشته میزان تحویل مرغ به شبکه توزیع به آن عددی که نیازمند بود نمی‌رسید اما این آمار رشد خوبی داشته و آمار ۲ تا ۳ روز گذشته نشان می‌دهد که میزان تحویلی مرغ به شبکه توزیع به رقم معقولش دارد نزدیک می‌شود ولی هنوز به عدد مورد نیاز نرسیده‌ایم.

تابش تاکید کرد: با توجه به تعهد وزارت جهاد کشاورزی و قولی که همکاران در این وزارتخانه برای تامین گوشت مرغ داده‌اند پیش‌بینی می‌شود مشکلی به لحاظ تحویل این ماده پروتئینی نداشته باشیم.

وی، با تاکید بر تامین کالای اساسی برای شب عید تصریح کرد: در تامین روغن که تعدیل قیمت داشته و فراوانی در بازار محقق شده امروز در شبکه‌های توزیع انبار روغن و عدم جذب روغن داریم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه هر کجا فراوانی کالا داشته باشیم مشکلی وجود ندارد گفت: با وجود پیگیری همکاران در وزارت جهاد کشاورزی برای تامین گوشت مرغ، تخم‌مرغ و سایر کالاهای دیگر موضوع، بازرسی و نظارت به صورت شبانه‌روزی فعال و در این راستا خودروهای متحدالشکل بازرسی و نظارت در استان‌ها راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش شعب رسیدگی کننده در تعزیرات حکومتی به پرونده‌های تخلف خبر داد و بیان کرد: با تفاهم انجام شده قرار است شعب تعزیرات حکومتی در استان‌ها برای برخورد سریع با متخلفان در بازار افزایش یابد.

تابش، با بیان اینکه هیچگونه افزایش قیمتی تا پایان سال در بازار اتفاق نمی‌افتد افزود: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بررسی قیمت هیچ کالایی در دستور کار ندارد و اگر اتفاق خاصی در اقتصاد کشور به لحاظ شاخص‌های کلان اقتصادی رخ ندهد مردم به لحاظ قیمت نگرانی نداشته باشند.

وی، ذخایر مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز و سفید و مواد دامی به اندازه کافی دانست و تصریح کرد: ماهانه میزان جوجه‌ریزی ۱۱۰ میلیون قطعه است ولی برای ایام پایان سال وزارت جهاد کشاورزی ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی برنامه‌ریزی شده است امید می‌رود نیازی به توزیع ذخایر کالاهای اساسی نداشته باشیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات گفت: در یک ماه گذشته افزون بر ۴ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور ترخیص شده است.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.