شرکت قند تربت حیدریه، به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی در سال جهش تولید کارنامه درخشانی داشته و توانسته در سطح کشور، رتبه اول راندمان، رتبه دوم عیار چغندر قند و رتبه چهارم ضریب استحصال را کسب کند.

دستیابی به بالاترین راندمان تولید شکر در کشور توسط شرکت قند تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، احسان اژدری مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه درباره دستاوردهای این شرکت در سال جهش تولید گفت: خوشبختانه موفق شدیم در بین ۲۸ کارخانه قند کشور، با عدد راندمان ۱۶.۸۶، بالاترین راندمان تولید شکر سفید را به دست آوریم.

رشد ۱.۸ واحدی درصد استحصال

وی ادامه داد: همچنین امسال با رشد قابل توجه شاخص های قندسازی و کیفیت، بهره برداری موفقی داشته ایم به گونه ای که در شاخص مهم «درصد استحصال چغندر»، با رشد ۱.۸واحدی از عدد ۸۵.۰۳ به ۸۶.۸۳ رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت قند تربت حیدریه افزود: این رقم بالاترین درصد استحصال بدون قندگیری از ملاس، از ابتدای تاسیس کارخانه بوده و در این حوزه رتبه اول استان های خراسان و رتبه چهارم کشور را به دست در اختیار داریم.

رتبه دوم عیار چغندر قند

به گفته، اژدری این شرکت در زمینه عیار چغندر نیز با ثبت عدد ۱۹.۴ رتبه دوم در کشور را در اختیار دارد که این دستاورد، یکی دیگر از موفقیت های این شرکت در سال جهش تولید بوده است.

اژدری ادامه داد: تعمیرات به موقع، کارکرد مناسب نیروی انسانی، همدلی کارکنان و استفاده از روش های مدیریتی برای کاهش ضایعات و دیگر زمینه های لازم، بخشی از اقدامات موثری بوده که به کسب این موفقیت ها منجر شده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید

وی در ادامه گفت: افزایش ۵ درصدی ظرفیت تولید شکر نیز نتایج مهمی از جمله رشد شاخص های شرکت شده و ارتقاء کیفیت و بهره‌وری کارخانه قند تربت حیدریه را به همراه داشته است. اژدری افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم شرکت، فروش محصولات فرعی و نرمه چغندر ها با قیمت مناسب بوده است که علاوه بر مزیت اقتصادی، منجر به کاهش آلاینده های قندی آب ورودی به تصفیه خانه شده است. اژدری تصریح کرد: بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، اقدام ارزشمند دیگری است که از طریق انجام محاسبات انرژی بالانس بخار و خلاء، عایق کاری و... محقق شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.