مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی اسامی روزهای دهه مهدویت را اعلام و از اقدامات متعدد فرهنگی و مهدوی در این ایام خبر داد.

اعلام برنامه های دهه مهدویت ۱۴۰۰ در خراسان رضوی

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر موسوی نسب در نشست خبری اعلام برنامه های دهه مهدویت ۱۴۰۰ عنوان کرد: درابتدا امید است که درراستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث تمدن نوین اسلامی در بیانه گام دوم و در تحقق جامعه منتظر گامی مثبت و روبه جلو برداریم چون هویت انقلاب ما ریشه در مبحث مهدویت دارد.

وی ادامه داد: همه باید در این ایام کمک و همراه هم باشیم و با مساوات و کمک به یکدیگر از دولتمردان گرفته تا افراد مختلف جامعه، هرکه تاهراندازه ای که توان دارد، سعی کند که هر روز قلب مقدس و نازنین حضرت حجت(عج) را با اعمال خود خوشنود کند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی گفت: در دهه مهدویت که از پنجم شعبان آغاز و تا نیمه شعبان که مصادف با میلاد مبارک حضرت صاحب الزمان(عج) ادامه می یابد برنامه های فرهنگی متعددی اجرا خواهد شد.

وی درخصوص نامگذاری روزهای این دهه ابراز داشت: اولین روز از این دهه که همزمان با میلاد مبارک امام زین العابدین(ع) است به نام دعا معنویت اخلاق و آمادگی برای ظهور نامگذاری شده است. روز پس از آن نیز که آخرین روز سال ۱۳۹۹ است به نام مواسات و همدلی برای ظهور و روز ابتدایی فروردین ۱۴۰۰ به نام ظهور بهار جان و جهان خوانده خواهد شد.

وی افزود: همچنین روزهای دیگر این دهه به ترتیب به معرفت، تربیت نسل منتظر و اضطرار به حجت؛ ولایت فقیه تمدن سازی و آمادگی برای ظهور؛ جوان، تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور؛ سلامت، خانواده سبک زندگی و آمادگی برای ظهور؛ انقلاب اسلامی و زمینه سازی برای ظهور؛ توسل به حضرت ولی عصر وآخرین روز این دهه که همزمان با روز میلاد امام زمان(عج) است به نام مستضعفین، تمدن نوین اسلامی و انتظار جهانی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام موسوی نصب یادآور شد: بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) خراسان رضوی در این ایام برنامه های متعددی را درنظر گرفته است. از جمله این اقدامات اعزام هزار کارشناس مهدویت به نقاط مختلف کشور و برخی از کشورهای دیگر است. البته فعالیت های خارج از کشور با همکاری طلبه های جامعه المصطفی(ص) صورت خواهد گرفت.

وی برنامه ریزی فرهنگی و مهدوی برای ۱۱۰ مسجد در سطح شهر مشهد را از دیگر اقدامات این بنیاد عنوان و اعلام کرد: ۱۰ مسجد از مساجد اصلی مشهد، به عنوان مساجد محوری درنظر گرفته شده و مباحث مهدوی در این مساجد پررنگتر و به همراه برپایی نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی خواهد بود.

موسوی نسب عنوان کرد: هماهنگی هایی با مرکز صداوسیمای خراسان رضوی صورت گرفته است که در دهه مهدویت، کارشناسان این بنیاد در برنامه های تلویزیونی حضور یافته و مباحث مهدوی را مطرح خواهند کرد.   

وی محله آرایی محلات باهمکاری شهرداری و بسیج در تمام استان، نورافشانی در شب میلاد و احیای شب نیمه شعبان در مساجد و هیئات مذهبی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده بیان و تصریح کرد: برای روز نیمه شعبان نیز مراسم جشن باشکوهی را در عرصه میدان شهدای مشهد در نظر گرفته ایم که به صورت حضوری برپا خواهد شد. اما باتوجه به شرایط آن روز و درصورت مخالفت ستاد مقابله با کرونا، این جشن به صورت خودرویی برگزار خواهد گردید.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قادر به شرکت در مجالس نیستند می توانند به این بنیاد اعلام نمایند تا در صورت تمایل آنها کارشناسان بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) به منازل آنها مراجعه و با حفظ مسایل بهداشتی بتوان مجالس مهدوی را برپا کرد. بدین منظور افراد علاقه مند به پرتال جامع مهدویت به نشانی http://mashhad.mahdaviat.ir/ مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.