معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در پایان طرح زمستانه کتاب ۹۹، استان خراسان رضوی رتبه اول را از نظر میزان فروش و رتبه دوم را از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.

خراسان رضوی رتبه اول فروش طرح زمستانه کتاب را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح زمستانه کتاب در کشور با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، در این استان از ۹ اسفند ماه آغاز شد. در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته‌ استان، خراسان رضوی برای ششمین دوره پیاپی به عنوان یکی از فعال‌ترین و پرفروش‌ترین استان‌های کشور معرفی شد.

وی عنوان ‌کرد: ۱۱۱ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸۲ کتابفروشی از شهر مشهد و ۲۹ کتابفروشی نیز از شهرستان‌های استان در این طرح شرکت کرده بودند. یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در ابتداء طرح مبلغ ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال بود، اما با توجه به استقبال مردم از این طرح تا مبلغ ۵ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافت و در پایان طرح  مبلغ ۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۷۰ ریال آن مصرف شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کل فروش استان در انتهای طرح، مبلغ ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۵۳۴ ریال بود و در مجموع تعداد ۵۳۸۳ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی‌نظیری در حوزه کتاب و کتابخوانی استان بوده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، تحفه‌گر ادامه داد: در پایان طرح زمستانه ۹۹، استان خراسان رضوی رتبه اول  از نظر میزان فروش و رتبه دوم از نظر تعداد کتاب کسب کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.