همدان- معاون اجتماعی پلیس استان همدان ضمن هشدار به فروشندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه گفت: بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

هشدار به فروشندگان و استفاده‌کنندگان مواد محترقه در همدان

به گزارش قدس آنلاین ،حسین بشری اظهار کرد:  مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل شود، و بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

بشری افزود: خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا را به فرزندان خود گوشزد کرده و نظارت بیشتری بر رفتار آنان داشته باشند .

وی ادامه داد:  به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید، فروش و قاچاق مواد منفجره و محترقه غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و برای مرتکبین مجازات تعیین شده است.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان بیان کرد: مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو، جنجال، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت بازدارد، به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

بشری در پایان با تاکید بر اینکه پلیس با فروشندگان موادمحترقه برخورد خواهد کرد چند توصیه به شهروندان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال داشت و افزود: به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش‌سوزی، خسارت مالی و جانی توصیه می‌شود شهروندان از استفاده مواد محترقه و آتش‌زا جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعا به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.