دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی به مراسم یادبود و اولین سالگرد درگذشت حسین شیخ‌الاسلام دیپلمات برجسته و با سابقه کشورمان، تاکید کرد: او را انسانی باایمان، متقی، عارف، عابد و زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته به خدای متعال یافتم.

سید حسن نصرالله: «شیخ الاسلام» انسانی با ایمان وزاهد بود/۳۸ سال در نار هم کارکردیم

قدس آنلاین: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در پیامی به مراسم یادبود حسین شیخ‌الاسلام که توسط سید عبدالله صفی‌الدین نماینده جنبش حزب‌الله لبنان در تهران خوانده شد، تاکید کرد: حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از حمله‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط در کنار یکدیگر کار کردیم.

متن این پیام به شرح زیر است:

کاش می‌توانستم در این دیدار مبارک و سالگرد برادر بزرگ و عزیزمان آقای حسین شیخ الاسلام در جمع شما باشم. اما می‌دانم که عذر ما را می‌پذیرید و درک می‌کنید که شرایط امنیتی اجازه این کار را نمی‌داد.

با تمام این احوال با جان و دل و با تمام احساسات و وجودم در این مراسم با شما شریکم. مرحوم آقای حسین شیخ الاسلام برای بنده و همه وابستگان به حزب‌الله لبنان به عنوان برادری بزرگ و عزیز و پشتیبان و حامی و عاشق و فداکار و وفادار بود. ما در نخستین روزهای تأسیس حزب‌الله لبنان به عنوان یک جنبش ایمانی، جهادی مقاوم در سال ۱۹۸۲ میلادی با وی آشنا شدیم.

و در دوره همه مسئولیت‌های ایشان در وزارت خارجه جمهوری اسلامی، به‌ویژه در دوره‌های حضور ایشان در جایگاه معاون عربی_آفریقایی این وزارتخانه و معاون وزیر و سفیر جمهوری اسلامی در سوریه و معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، با ایشان همکاری داشتم.

حدود ۳۸ سال برای مقابله با تجاوزهای صهیونیستی و آمریکایی و پروژه‌های فتنه‌انگیزی داخلی و بسیاری از حمله‌های عظیم و خطرناک، در سخت‌ترین شرایط در کنار یکدیگر کار کردیم.

برادرمان شیخ‌الاسلام در همه این دوره‌ها با اندیشه، عقل، حکمت، درایت، تجربه و همچنین برادری و محبت و تواضع و صدق و اخلاصش برای خدای متعال و انقلاب اسلامی و ملت‌های منطقه در کنار ما حاضر بود. او را انسانی باایمان، متقی، عارف، عابد و زاهد به معنای واقعی کلمه و پیوسته به خدای متعال یافتیم.

او را به یاد دارم، او در برخی دوره‌های دشوار، هفته‌ها و گاهی ماه‌ها پیوسته دور از خانواده محترم و محل کارش در تهران، در کنار ما در لبنان می‌ماند و شبانه‌روزی بدون خستگی کار می‌کرد.

رابطه روحانی و برادرانه و انسانی و علاقه شخصی من به برادر شیخ‌الاسلام بسیار قوی بود و این دوستی طولانی موجب شد من از تجربه‌های سیاسی و تخصصی عمیق ایشان در این زمینه و معنویت والا و پاکی و صفا و ادب و اخلاص و بردباری ایشان شدیداً در سختی‌ها و مصائب بسیار بهره‌مند شوم.

وقتی ایشان از این دنیا رفت بنده و برادرانم احساس کردیم یک بخش گرانبها از روح و وجودمان را از دست دادیم. در هر فرصت این چند جمله حتی کمترین ادای دین به این برادر بزرگ و تک تک افراد خانواده ایشان تسلیت می‌گویم و خود را در غمشان شریک می‌دانم.

من بارها به ویژه در دوره حضور این خانواده محترم در دمشق به دیدار ایشان رفته و به حضورشان مشرف شده بودم، همچنین به همه نزدیکان، برادران و دوستان و علاقه‌مندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای شما صبر و تسلی و برای برادر عزیزمان رحمت و رضوان و علو درجات را مسئلت دارم و دعا می‌کنم که خداوند او را با حضرت رسول اعظم (ص) و اهل بیت پاک ایشان (ع) و اولیا صالح خویش و شهیدان محشور بفرماید.

سید حسن نصرالله
۲۵ رجب
۱۴۴۲ ه ق

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.