رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برگزاری کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» به میزبانی دانشگاه امام رضا(ع)، نمونه بارز همراهی علم و عمل است.

کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» نمونه بارز همراهی علم و عمل است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر، در آئین افتتاحیه اولین کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» که امروز به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در سالن همایش‌های این دانشگاه برگزار شد، عنوان کرد: موضوع این نشست که پیوندی بین موضوع شخصیت نورانی ثامن الحجج(ع) و علوم روز است از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی ابراز کرد: حضرت رضا(ع) نه به خواست خود بلکه به خواست خلیفه وقت مامون عباسی، با هدف کنترل فعالیت‌های ایشان، از مدینه به مرو هجرت کردند؛ این اتفاق بزرگ شرایط ویژه و خاصی را از حیث زمان و مکان در ایران بوجود آورد که بسیار حائز اهمیت است و باید به آن توجه داشت.
مهدوی مهر با بیان اینکه منطقه طوس در آن زمان چهارراه ملت‌ها و تمدن‌ها بشمار می‌رفت، گفت: این منطقه از موقعیت استراتژی ویژه ای برخوردار بود و از همین رو مامون خلیفه عباسی در این منطقه حکومت تشکیل داد.
این مقام مسئول، تصریح کرد: امام رضا(ع) به مرو که منطقه‌ای حساس و سوق الجیشی بود هجرت کردند و بر خلاف خواست خلیفه وقت مأمون که درصدد این بود ایشان را محدود کند، توانستند با مناطق مختلف جهان اسلام ارتباط برقرار کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه عمل تابع علم است، گفت: اگر علم همراه با عمل نباشد، راه درست را نمی‌توان طی کرد. عمل باید امتداد اجتماعی داشته باشد و مهم این است که علم با عمل پیوند برقرار کند.
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با بیان اینکه نباید گرفتاریها و مشکلات زندگی امروز را به حساب جمهوری اسلامی بگذاریم، اظهار کرد: مهم این است که ایران امروز ایران ۴۲ سال گذشته نیست، امروز ایران در کانون توجه دنیا قرار گرفته است و خوشبختانه امروز ما به امتداد علم و عمل رسیده ایم.
به گفته این مقام مسئول، برگزاری کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» به میزبانی دانشگاه امام رضا(ع)، نمونه بارز امتداد علم و عمل است؛ از همین رو موضوع این کنفرانس با عنوان امام رضا(ع) و علوم روز از مباحث بسیار مهم و نشان دهنده امتداد جدی در عرصه‌های علم‌ و عمل است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.